Автомобилът-легенда Mercedes-Benz W123 се появява на бял свят през 1976г и е произвеждан до 1984г когато е заменен от E-class W124. Комби версията се произвежда до 1985г.
Първо е представена и пусната в продажба модификацията с купе тип седан.
W123 седан
При представянето и в началото на производството автомобила е задвижван само от 6 цилиндровите двигатели 280 и 280Е съответно карбуратор и инжекцион. Модификацийте 280, 280Е и 300D се отличават по фаровете с квадратни рефлектори и по никеловите лайстни под стоповете.
280Е
Почти веднага след това започват да се монтират и останалите бензинови двигатели на W123 - 200, 230 и 250 както и дизеловите 200D, 220D, 240D и 300D.
През март 1977г. на автосалона в Женева е представена и версията купе на W123 с моделите 230C, 280C, 280CE и 300CD. Последния е предлаган само за САЩ.
230C
300CD
Интериора на W123 е просторен и удобен, вложените материали са с високо качество което осигурява високо ниво на комфорт и издръжливост.
Двигателите на Mercedes-Benz Typ W123 са разнообразни и за всеки вкус. Най-мощният бензинов е 280Е - 6 цилиндров инжекцион с обем 2800см3 и мощност 185кс.
280Е
Най-силният дизелов двигател е петцилиндровият 300D/300TD съответно с 87 или 125кс.
300ТD
Всички двигатели на W123 са изключително надеждни, с голям ресурс и с лекота изминават пробег от над 500000км.
Трансмисията също е много надеждна, в зависимост от конкретният модел и година може да бъде 3 или 4 степенна автоматична и 4 или 5 степенна ръчна. Задвижването е задно.
Окачването е много комфортно и стабилно, независимо отпред и отзад с множество шарнири, щанги и носачи.
През есента на 1977г на пазара е пуснат и комби модела на 123 Т. Това е и първото серийно произвеждано комби на Mercedes-Benz.
280Т
За специални клиенти по поръчка W123 се предлага с удължена база и 7 места под номер W123 AWB.
Успехът на W123 е безусловен, за 8 години са произведени и продадени повече от 2.7 милиона бройки. 123 затвърждава репутацията си на сигурен и удобен автомобил за всеки ден.
Много от тези 2.7милиона 123-ки още се движат по улиците на много държави въпреки, че повечето от тях вече са прехвърлили 30-тата си годишнина.
Красотата се ражда в мъки
Да пурата също е класика в жанра.
Ползвана е у нас още от времето на ЦК.
Запазени бройки от W126 имат колекционерска стойност.
123-ките няма да изкарат още 30 години според мен, ръждата вече ги мори.
Красотата се ражда в мъки
Да имаше такова ново производство сега, бих си купил. Моделът е супер!
Ето и за 126-цата нещо смешно: http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... eeler.jpg/
Красотата се ражда в мъки