БГ електромагнитен включвател за стартер тип Москвич
Открихме един електромагнитен включвател за стартер тип Москвич в Sandacite.BG. Искаме да Ви го покажем!
Още през 50-те г. в България се внасят огромно количество съветски автомобили от всякакъв вид и характер, което налага тук да се произвеждат и разнообразни части за тях. Една такава виждате на снимката отгоре. Тя се произвежда от около 1962 г. в Електроапаратурния завод в Пловдив, който освен разнообразното комутационно оборудване е пускал и много части за електроуредбата на автомобила.
Това чудо е предназначено да включва и изключва стартера на акумулатора. Предвидено е да работи със стартер за мотокари и със съветския стартер тип Ст4 (използван в актуалните тогава модели на популярните леки автомобили Москвич).
Бобината на това устройство има две намотки: привличаща и задържаща. Контактите са медни. Има закрито изпълнение. Може да работи заедно с индукционна бобина с вариатор, който при задействан стартер се шунтира.
Изискванията към околната среда на включвателя са: температура от —40° до +60° C и относителна влажност до 98 %.
Ето чертеж на елементчето:
Ако все пак някога, по някакъв повод Ви се случи да се занимавате с този включвател, техническите му данни са следните:
- мощност на управлявания електродвигател — 0,6 к. с.;
- номинално напрежение — 12 волта (постоянно);
- максимален ток при главните контакти — 285 ампера;
- напрежение на включване — не повече от 9 волта;
- продължителност на включено положение на главните контакти — 1,5 сек.
Джаджата тежи 1,4 кг.
Ето друга гледна точка:
А ако сме Ви запалили по старите български автомобилни чаркове, ето едно подобно четиво:
Вашият коментар