Пежо 404 е голям семеен автомобил от среден клас произвеждан основно от 1960 до 1975г във Франция. В няколко африкански държави е произвеждан значително по-дълго по лиценз.
Дизайнът на колата е дело на Pininfarina. Първоначално в производство влизат вариантите седан, комби и пикап.
404 седан
404 комби
404 пикап
Автомобила е предлаган с 3 двигателя. Бензиновите са два 1.5 и 1.6 четирицилиндрови със Солекс карбуратор, версията 1.6 се предлага и с инжекцион. Мощността на бензиновите агрегати варира от 59 до 84кс.
Дизеловият двигател е с обем 1948см3 и мощност 63кс.
Трансмисията на 404 е 4 степенна ръчна или 3 степенна автоматична. И в двата случая скоростния лост е разположен на кормилния прът.
Пежо 404 е бил познат в България, относително разпространен и известен като стабилен и качествен автомобил.
През 1962г е представен и модела кабрио, а през следващата 1963 и версията купе.
convertible
Coupé
До края на производството във Франция са произведени общо 1,847,568 бр. от модела 404.
След това до 1991г по лиценз в други държави са произведени още 2,885,374 бройки основно от версията пикап.
Красотата се ражда в мъки
Моето мнение е, че това е една от най-елегантните леки коли от 60-те години. През 80-те години все още шареха напред назад из София. Возил съм се на такова такси. Бях смаян, че кола, която изглежда доста по-стара като дизайн от ладите, вози толкова комфортно - меко и тихо.
Преди година си отиде последното такова в квартала-имаше поне пет.Братовчед ми навремето имаше такова.Като впечатления ще кажа че колата може и да вози меко но двигателя не е много издржлив и мощен,спирачната с-ма е под всякаква критика..
Спомням си че като го даваше за скрап братовчед ми ни извика да си "поиграем" с него.Бил съм на 7 обаче чука от 5 кг така лек ми се стори че не остана здраво стъкло или стоп.
А комшията вкара такова от Австрия с идеята да го реставрира , ако имам време утре ше го снимам .
Много интересна кауза, ще чакаме снимки.
Красотата се ражда в мъки
Обещаното си е обещано :
http://postimage.org/image/6fg0tltbt/
http://postimage.org/image/7j055kdyx/
http://postimage.org/image/lwyxjkaex/
Само дето не излезе хубава фотосесия - колата е завряна в кучи г#з.
Е те така стои си там и чака ред за сервиза .
Почнат ли я съм обещал да им ремонтирам радиото :
http://postimage.org/image/bbf27k43d/
Изглежда много добре!
Красотата се ражда в мъки
Относно реставрацията - всичко зависи от собственика
но започне ли -ще ви държа в течение .
Между другото - тоя дзвер се е движил до 2005 година :
http://postimage.org/image/qyawyo795/
Има известно раздвижване с Бялото Пежо . Преди дни собственика ми разреши да демонтирам радиото . А то се сваля през жабката . а там : http://postimage.org/image/m1j7ldcc9/ дилърската мрежа на Пежо за 1972 г.
И на буквичката ''В''- ИЗНЕНАДА : http://postimage.org/image/fp42bj9a1/ !!!
.........................................................................................
........Да си признае тоя от нас , дето си е купил Пежо от Кореком .