Notifications
Clear all

Mercedes-Benz W210

3 Posts
1 Users
0 Reactions
2,982 Views
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Марката Mercedes-Benz заема огромно място в съзнанието на хората защото тази марка има почти същото значение като понятието "автомобил". Темата за Мерцедес е неизчерпаема защото освен, че има голяма история тя има наложен имидж като производител на изключително качествени и луксозни автомобили.

Сред тези автомобили безспорно е премиум седанът E-Class. Той диктува тенденциите в класа от десетилетия наред (с различните си моделни поколения), установявайки стандарти, които конкуренцията не може да предложи и до днес. През 1995г. своята премиера отбелязва W210 поколението на Mercedes E-Class, което заменя добилия изключителна популярност със своята пословична издръжливост и качествена изработка Mercedes W124.

W210 заслужава специално внимание защото с него от Щутгард демонстрират изключителна иновативност и отварят изцяло нова страница в конструкторската и дизайнерската сфера на автомобилостроенето.

Още с появяването си E-Class - W210 предизвиква шок с радикалната промяна в конструкция и дизайн която е неприсъща за принципно умереният щутгардски производител, автомобилът дори стана известен с прякора "очиларката" заради свойте леко инфантилни предни фарове. Въпреки това успешната пазарна кариера на W210, отдавна затвори устата на критиците и премахна опасенията относно солидността на изпълнението и неговата надеждност като цяло.

Нагледно доказателство за изключителната иновативност и авангардно мислене на конструкторите на W210 е коренната разлика между предшественика му W124 и него.

W124

W210

Mercedes E-Class W210 е представен през 1995г., през 1999г. претърпява фейслифт и се произвежда до 2002г. (комби версията "T" се произвежда до март 2003г.). Традиционно моделът привлича със своя огромен избор на бензинови и дизелови двигатели.

През първите две години от кариерата си W210 се предлага с бензинови мотори с обем 2.0-литра и 136кс. (E200), 2.3-литра с 150кс. (E230) и 3.2-литров с 193 коня (E320). Малко по-късно започва да се монтира и 4.2-литровият V8 двигател с мощност от 279 к.с. През 1997 г. Mercedes-Benz заменя редовия шестак с V6 двигател. През същата година започва монтирането на 2.8 и 3.2-литрови мотори с мощност съответно от 204 и 224кс. Появява се и 2.0-литров компресор (E200 Kompressor) с мощност от 186кс. Тунинг-модификациите, дело на придворното ателие AMG - Е50 и Е55 с 5.0 и 5.4-литрови V8 разполагат с мощност от 347 и 354кс.

Дизеловите двигатели определено са едни от най-предпочитаните от клиентите на Mercedes-Benz, a W210 определено има с какво да се похвали в тази сфера. Като базова дизелова модификация се предлага E220 D с 2.2-литров двигател с 95кс. По-големите агрегати включват 3.0-литров с мощност от 136 или 177кс. (Е300 TD), които са допълнени от 2.9-литровия E290 TD с мощност от 129кс. Две години по-късно Mercedes-Benz преминава към монтирането на Com­mon-Rail дизелови агрегати (CDI), които се отличават с перфектен баланс между мощност и нисък разход на гориво. Базов е 2.2-литровия Е220 CDI, който в различните си варианти предлага мощност от 95 до 143кс. По-късно се появяват 2.7-литровия E270 CDI с 170кс. и най-мощния дизел - 3.2-литровият E320 CDI с 197кс.

Mercedes E-Class W210 се предлага с ръчна и автоматична скоростна кутия, а освен традиционното задно задвижване, моделът предлага и модификация със задвижване на четирите колела - 4MATIC (при E280 и E320). Основните нива на оборудване са три - CLASSIC, ELEGANCE и AVANTGARDE, като последното - най-високо ниво предлага по-луксозно излъчване, с добавянето на тъмни апликации в интериора, редица хромирани външни елементи по лайстни, дръжки на вратите, променена решетка и др., както и 16-цолови лети джанти. Нивото AVANTGARDE се характеризира с по-твърдо окачване, като има разлики и в спирачната система. Моделите CLASSIC и ELEGANCE също са достатъчно добре оборудвани и въпреки това от Mercedes-Benz никога не са ограничавали клиентите си във възможностите за дооборудване и персонализиране.

В интериора на W210 се наблюдава типичната за Mercedes-Benz перфектна подредба на функциите, спокойствие на линиите и ергономичност във всяко отношение. Шофьорската позиция дава отлична видимост във всички посоки, а седалките са повече от удобни и предразполагат за комфортно пътуване.

интериор

През 1999г е пуснат фейслифт вариант на W210 променени са броните, предния капак и радиаторната решетка, задните светлини и интериора. Добавени са и мигачи във страничните огледала.

фейслифт

Комби версията на W210 по традиция се нарича "Т" и предлага огромно багажно пространство.

W210 е автомобил символизиращ сигурност, солидност и комфорт, които са на ниво дори днес - десет години след спирането му от производство. W210 е абсолютно актуален автомобил и 100% Mercedes.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 04.12.2012 3:12
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Над комби нямам наблюдения, но над седан доста.

Автомобила със задно трябва да го чувстваш особено зимата. 8-) За всеки случай има и 4 matic.

Бенца е сила.

Аз съм 193см и като си дръпна седалката до край не мога да натисна съединетеля.

Това ми се случва в много малко коли.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 04.12.2012 3:28
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Разбира се споровете са излишни защото както руснаците са казали - на вкус и цвет товарищей нет.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 04.12.2012 3:41
Share: