Обръщам специално внимание на този модел защото това е автомобил станал еталон в автомобилостроенето за качество и издръжливост. Качество както на вложените материали така и на изработката с изцяло поцинковано купе. Благодарение на всичко това както и на отличната механика и системи като quattro именно модела 80 се радва на огромни продажби и утвърждава окончателно марката Ауди като един от лидерите в автомобилостроенето.
Дори и в наши дни се срещат доста екземпляри от модела 80 в движение и нито един от тях стига да не е удрян и ремонтиран некачествено няма признаци на ръжда и гниене въпреки, че и последните образци от модела вече прехвърлиха 20 годишната си възраст. Това се дължи на отличната антикорозионна подготовка на В3 благодарение на която още от завода е определена 10 годишна гаранция срещу ръжда, като в последствие тя е увеличена на 12 години.
За сравнение е добре да се спомене, че всеки Опел Вектра А на 12 години е вече в напреднала фаза на корозия.
Качеството на материалите в интериора също е за образец и благодарение това все още няма Ауди 80 с напукано от времето и слънцето арматурно табло.
Ключът към високото качество на В3 е в това, че вложените в него материали са каквито трябва и колкото трябва. Не е пестено от нищо и резултата е повече от добър.
Ауди 80 В3 е представен през 1986г и влиза в производство през 1987г. Купето му е тип седан с 4 врати с надлъжно предно разположен двигател и предно предаване.
Ауди 80
За модела 80 като алтернатива на еърбега може да бъде поръчана системата Procon-ten. Тя представлява система от стоманени въжета, свързващи кормилото и колана с моторния блок. При челен удар въжетата издърпват волана напред към двигателя, а колана - към седалката и по този начин се предотвратява съприкосновение на главата и тялото на водача с кормилото.
Модела се предлага с бензинови и дизелови агрегати, като най популярни на пазара са 1.8S карбуратор с 90 кс. и 1.8E инжекцион с 115кс. Дизеловите са с и без турбо и варират от 54 до 80кс.
двигател 1.8E
Скоростните кутии са ръчна петстепенна и автоматична тристепенна.
Бензиновите двигатели са изключително тихи, особено карбураторния. Благодарение на това, на отличната шумоизолация на купето както и на перфектно подбраните предавателни числа и удобния салон пътуването с автомобила е много приятно и комфортно.
Окачването на 80 отпред е независимо тип Макферсон а отзад зависимо на цяла ос с пружини и амортисьори.
Ауди 80 се предлага и със задвижване quattro само за бензиновите двигатели с изключение на 1.6. При наличие на 4 движещи колела окачването е независимо и отзад, а задното ауспухово гърне е разположено напречно на автомобила зад задната броня.
80 quattro
На базата на 80 са разработени моделите 90 представляващ луксозен вариант на 80, както и двувратите Coupé и Cabriolet.
Ауди 90
Coupé
Cabriolet
Cabriolet интериор
Тези модели също са предлагани със задвижване quattro както и с по-мощни двигатели като пет цилиндровия 2.3Е.
Ауди 80 В3 е произвеждано до 1991г когато е заменено от конструктивно сходното 80 В4 което също се радва на огромен пазарен успех.
Красотата се ражда в мъки
90-ката е много елегантна, аз имах 80-ка 1.8S беше внос от Германия страшно здрава кола, двигателя наистина не се чуваше на таз кола а парното беше като трифазен калорифер. Големи коли са, но един дядка ме удари в задната врата и съсипа колата защото с тукашните сервизи нищо не става.
Красотата се ражда в мъки
Аз я карах една година след удара, задната врата не се отваряше, прага и веждата бяха подбити с доста олюпена боя. Ръжда не се появи, ламарината седи сива и това е.
Красотата се ражда в мъки
Заради такова ауди брата на баба ми е продал апартамент в Люлин в началото на 90-те,и то втора ръка.
Баща ми в момента кара В 3 не знам коя година.Не е кой знае какво като возня,пък и нашето е доста гнило.На газ дава разход 12/100 градско.
Е до колкото знам по онова време те бяха единствения автомобил с обработено купе против корозия
По това време Франсетата изкарват като конкуренция на Ауди 80 Пежо 405 което също е с добра защита от корозия
Аз в момента имам такова Пежо и мога да кажа че Пежото само е спечелило от тая конкуренция .
Иначе Ауди 80 е една от последните читави немски коли - еталон за качество и надежност .
В момента истинските автомобилни марки до колкото може да се използва пълноценно това понятие в днешни дни, при цялата комерсиализация на всичко и възпитаване на вече зряло консуматорско общество са 4 поне за мен. Това са Audi, BMW, Honda и Mercedes-Benz. Може да се добави и VW. Останалото е пълнеж и празни приказки.
Тук не се броят разбира се луксозните и спортните марки.
Красотата се ражда в мъки
Отгоре на всичко на вратата ни чука Китайския Автопром .
Не съм съгласен
Има още няколко марки но те не са за нашите терени и ако нямаш възможност да ги поддържаш по добре да си имаш 3 любовници отколкото кола от дадената марка
Американски марки ли имаш предвид.
Красотата се ражда в мъки
Е дааа тези са ясни, но те са друга бира.
Красотата се ражда в мъки
Комшията имаше Шевролет с 2000 кубиков мотор и ръчни скорости - оргинал Американски
Така че не е задължително возенето с американка да ти струва колкото със Зил .