Това е утвърден класически, елегантен и легендарен спортен автомобил произвеждан в обединеното кралство от 1963г до 1965г. Има три версии - купе, кабриолет и шутинг брейк.
купе
кабриолет
шутинг брейк
Интериора е доста приличен за времето си:
Произведени са общо 898 купета, 123 кабриолета и един шутинг брейк, като впоследствие 12 купета са преработени в шутинг брейк. Този модел добива огромна популярност чрез филмите за Джеймс Бонд - участва в Голдфингър, Тъндърбол, Златното око, Винаги ще има утре и Казино Роял. DB5 не е нова разработка, а подобрена версия на DB4. Основните промени са по-големият обем на двигателя (от 3.7 на 4 литра) и новата петстепенна механична скоростна кутия (при предшественика е четиристепенна). Първите екземпляри DB5 разполагат с четиристипенната механична скоростна кутия на DB4, като по желание на клиента те могат да бъдат оборудвани с новата петстепенна механична, а скоро след пускането му в производство стандартното оборудване включва петстепенната скоростна кутия. В добавка към гореспоменаните промени спрямо DB4, други нововъведения са затъмнените стъкла, заглушителите на ауспуха, електрическите стъкла, алтернатор и др.
Двигателя на DB5 е шестцилиндров редови, обем 3995 см3, мощност: 286 к.с. въртящ момент: 390 Нм при 3850 оборота/минута, максимална скорост: 233 км/ч и ускорение: 0-97 км/ч за 7,1 сек. Цената му през 1964г е била 4175 паунда или в днешни пари около 300000 евро.
Версията DB5 вантидж е по-мощната версия на DB5. Представена е през 1964 г., произведени са едва 65 екземпляра. Двигателят е със същия обем като базовата версия, но мощността му е увеличена на 318 к.с. (234 кВ).
DB5 кабриолет се предлага между 1963 и 1965 г. Само 19 от произведените -123- бройки са с ляв волан. Цената през 1963 г. е 4490 паунда. Двигателят е същият като на купето.
DB5 шутинг брейк първоначално е бил произведен като еденична поръчкова бройка специално за Дейвид Браун защото бил запален ловец и неговия DB5 не му предлагал достатъчно място за превоз на ловджийските принадлежности и кучетата и затова поръчал на завода да превърне едно купе в комби с три врати. Възниква обаче друг проблем - други хора също искат да имат такъв автомобил, но капацитетът на завода е претоварен със стандартните модели. Затова Браун заръчва на производителя на каросерии Харолд Радфорд да преработи 12 от стандартните купета. Задната ос на шутинг брейк модела остава обаче немодифицирана, което води до загуба на контрол над управлението в завои при пълен багажник.
В края на производството си преди да бъде заменен с DB6, DB5 е предлаган и с автоматична скоростна кутия.
Aston Martin DB5 е възприет и признат за един от най-мъжкарските автомобили в историята на автомобилостроенето.
Красотата се ражда в мъки
Почти всички автомобили създадени на острова имат непреходен дизайн. Триумф на естетика и елегантност. Астън Мартин й Ягуар са може би най-красивите автомобили създавани от човека.
Now all is clear, thanks for an explanation.
You're welcome.
Красотата се ражда в мъки
Красив автомобил
Волана му как е нитван само
Да явно така изглежда истински махагон закрепен към стоманена основа.
Красотата се ражда в мъки
Те махагона го залепват да стане на обръчи, но тук според мен са занитили за волана готовите обръчи.
Красотата се ражда в мъки