Дачиа е марка румънски автомобили чиято история е тясно свързана с Рено и датира от 1966 година, когато френският автомобилен концерн започва строителството на завода в Colabasi (сега Mioveni) близо до град Питещ а през 1968г. започва производството на първите Дачии, модификация 1100 (Рено 8) и 1100S (с по-мощен двигател за нуждите на полицията и за състезания). За съжаление нито един от общо близо 37-те хиляди екземпляра не е запазен до наши дни.
През август 1969г. е представена едновременно в Букурещ и Париж легендарната Дачиа 1300 представляваща копие на новото тогава Рено 12 TL чиято модификация 1301 SuperLux се използва от комунистическата номенклатура, снабдена с радио, две ветроустойчиви странични огледала и други. След това идват моделите 1300 Break и S (линейка)
Рено 12 TL
Дачиа 1300
1300 Breaк
Относително популярният и у нас в годините до 1989г. модел на Дачиа 1310 се появява през 1979г точно една година след като лицензът на Рено изтича. 1310 е изцяло румънска и представлява фейслифт на 1300. Откроява с нови модерни дизайнерски решения като кръгли предни фарове, по- големи задни стопове както и обновен интериор.
1310
Малко по-късно се появяват 1310 break и 1410 sport
break
sport
Модела спорт не е внасян у нас.
Румънците правят опит да стъпят на пазара в Англия с базираната на модела 1310 Дачиа Денем, която е доста по-модерна от предназначената за соц. пазара 1310, но въпреки че разполага с петстепенна механична скоростна кутия, лети джанти и електрически стъкла Дачиа Денем не успява да впечатли англичаните, които предпочитат далеч по-надеждните японски, корейски и малазийски марки. Продажбите са силно ограничени и днес няма данни за запазени екземпляри.
Dacia Denem
Общо взето Дачиа тогава е известна като калпав и некачествен автомобил с много дефекти и проблеми с корозията.
Днес картината с новите модели е почти същата като изключим проблема с корозията за сега.
До 1989г Дачиа е купувана заради липса на избор, а сега се ползва предимно като служебен автомобил заради относително ниската цена.
Красотата се ражда в мъки
Дачия Логан тип баничарка с две врати отзад 1.5 DCI е много популярна.
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
Да купувана е заради цената и защото шефовете на фирмите не се интересуват от това дали служебните автомобили предлагат поне минимален комфорт и удоволствие понеже не ги карат те а служителите.
Дачиа Logan VAN дизел струва 19 790лв.
http://dacia.bg/gamma/LoganVAN/Prices.aspx
Ситроен Берлинго дизел - доказан работен автомобил струва 27 078лв.
http://www.citroen.bg/Resources/Content ... 092012.pdf
Красотата се ражда в мъки
И Дачията е оправена.
Красотата се ражда в мъки
Нека ги има, тя цялата марка е недоразумение, но все пак заслужава място тук.
Красотата се ражда в мъки
И на мен не ми е ясна.
Красотата се ражда в мъки
Дъстър = Рено 19 на 16-цолови колела! :)
Това пък що за констатация беше
Изказване на собственик на Дъстър, като го попитах "става ли за нещо?" :)