Москвич, Москвич, ама кабриолет!
През 1964 г. в Съветския съюз е отбелязано пускането в серия на седана Москвич 408, но малцина знаят, че в същото време конструкторът Андрей Весалов разработва и елегантен купе-кабриолет. Той носи името Москвич 408 Турист и от него са произведени само два екземпляра. Заради успехите на седана моделът бързо е забравен.
Шасито и някои детайли от купето на Турист са заимствани от модела 408, но в останалото машините са напълно различни. Първо - купе-кабриолетът е с двигател с обем 1.4 литра и мощност 63 к.с., които се постигат с иновативна за този момент технология за електронно впръскване на горивото. А освен това редица компоненти на колата са изградени от алуминий, благодарение на който се постига ниско тегло. "Туристът" ускорява от 0 до 100 км/ч за 24 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч.
Един от недостатъците на Москвич 408 Турист е липсата на сгъваем покрив. Пластмасовият таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него.
Според експерти пускането на тази машина в серия би изиграло благоприятно влияние върху производството на автомобили в СССР. До него обаче не се стига заради огромното натоварване, на което са подложени конвейрите в заводите. И двата опитни образци на модела не са запазени до наши дни, за тях свидетелстват само снимките.
Липсата на сгъваем покрив не е чак толкова фатална. Просто си е хард топ. Щеше да има голям успех на западния пазар, но руснаците сами са си виновни.
На SL 500 хард топа също се съхранява в гараж но какво от това, я вижте колко струва само той:
http://miami.ebayclassifieds.com/parts- ... d=25351415
Красотата се ражда в мъки
ОЗ "Балкан"-Ловеч,80-те...
30-40 000 общо-от 67 до 92-3.Не са много на фона на АЗЛК Москва с милионната си продукция.
След снимката в завода, ето една и с готовата продукция
Всички коли Москвич. На хронология в детайли.
http://kraynev.forum24.ru/?1-10-0-00000 ... 1338373099
Абе,Крайнев,защо тогава не виждам Москвич 2138?При вас може да ги няма,но тук,в България,са произвеждани по лиценз в ОЗ Балкан и все още се срещат доста често.Даже аз имам такъв.
Тук,в България са доста по-често срещани.Доста интересни машини са от всяка една гледна точка.И всъщност,на човек,който е свикнал с двигателя 412 му е малко странно да чува воя и работата на 408 в новото купе.
Може би най-запазеният Москвич АЛЕКО у нас - https://www.youtube.com/watch?v=AIt_tKD7Jw8
В начале 70-х годов на АЗЛК решили реанимировать проект внедорожника Москвич-416 разработки 50-х годов. Обновленную машину назвали Москвич-2150, но дальше опытных образцов дело не пошло.
Ах Москвето
И аз съм карал Москвич, много му се кефех а как върви на черен път , ако вкарам Типото дето е влизал космича горко му
АЗЛК - Ах, защо ли те купих!
Аз бих ги прекръстил на ККМПО - Кражба Колкото Може с Последващо Осиране.
Една своя разработка нямат. И дори да го откраднат, неминуемо в производството го скапват.
Сега Москвич се "възроди". Изцяло китайски, само надписът е руски.
На руснаците цялата им работа е такава! Бива ги да крадат, да демагогстват, да пиянстват и да налагат авторитарни режими!
"Велика" страна.