ГАЗ 67 е военен автомобил с висока проходимост и максимално опростена конструкция и механика. Произвеждан е от 1943 до 1953г. като е базиран на предшественика си ГАЗ 64 /1941-1943/ имащ много сходства с Bantam BRC40 от САЩ
Bantam BRC40
ГАЗ 64
ГАЗ 67
На 23 септември 1943г. първият джип ГАЗ 67 слиза от поточната линия. Купето му е открит тип с универсално предназначение без врати а само с два странични отвора за достъп на пътници. Има възможност за закрепване на гюрук. Машината е с редови 4 цилиндров четиритактов карбураторен бензинов двигател с работен обем 3 285 см3 с водно охлаждане мощност 50 кс. и максимален въртящ момент 180 nm при 1400 об/мин. Задвижването е пълноприводно 4х4, трансмисията е четиристепенна, ръчна без синхронизатори.
ГАЗ 67 е произвеждан до 1944г когато заради внесени подобрения модела е преименуван на 67Б. Подобренията касаят основно механиката като например изцяло нов тип лагери на главините защитени от прах и кал и с много удължен живот, множество подобрения по окачването, нови по-масивни джанти, ново делко с цел подаване на ток към свещите вече с изолирани гумени кабели вместо с медни шини и много други. Мощността на двигателя е повишена на 54 кс.
По време на втората световна война ГАЗ 67 / 67Б е основният щабен автомобил на червената армия. Ползван е основно за превоз на хора но и като влекач на оръдия. След края на войната навлиза успешно и в цивилния живот в области като горско и селско стопанство особено в трудно достъпни райони.
За 10 години в производство общо от модификациите 67 и 67Б са произведени 92843 бр.
Наследника на ГАЗ 67Б е ГАЗ 69
ГАЗ 69
Красотата се ражда в мъки