Notifications
Clear all

ВОЛГА-ГАЗ 21

15 Posts
8 Users
0 Likes
22.7 K Views
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

ВОЛГА-ГАЗ 21 е съветски лек автомобил от среден клас произвеждан в Горьковский автомобильный завод от 1956г до 1970г.

Произведени са общо 639 478 броя от всички модификации. Автомобила е емблематичен за времето си както в СССР, така и във всички социалистически страни. Първоначалният му заводски индекс е ГАЗ-М-21 а по-късно след 1965г става ГАЗ-21 Произвеждан е в три модификации различаващи се основно в детайлите на външният дизайн. В първите години на производството ГАЗ-М-21 изглежда така:

Второто поколение отново е с добре известното еленче на предния капак, но с променена радиаторна решетка. Елена е символ на красота и сила и е избран за емблема на ГАЗ, затова цялата продукция на завода носи елен в емблемата.

Любопитна подробност е, че в първите години от производството еленчето на предния капак е било закрепено само на върха на задните крака.

По-късно заради това, че е било обект на чести кражби е закрепено и с допълнителна стойка:

През 1962 -1963г стилизираното никелирано еленче в бяг е свалено от предния капак на ГАЗ 21 от съображения за безопасност при удар на човек, отначало за експортната продукция а после и на останалата. Така се ражда и третата модификация която е произвеждана до края на производството на ГАЗ 21 през 1970г.

Разработването на модела 21 започва още през 1951г. под работното име ГАЗ-М-21 «Победа-II» Автомобила има конструктивни сходства и с ГАЗ 12-ЗИМ

ГАЗ 12

Волга се появява на бял свят след няколко години на разработки и изучаване на автомобили като Ford Mainline 1952 Plymouth Savoy 1953 Chevrolet 210 DeLuxe 1949 и Kaiser Henry J 1950

Ford Mainline

Plymouth Savoy

Chevrolet 210 DeLuxe -bel air

Kaiser Henry J

Тези автомобили са били надлежно изучавани от руските инженери и техните технически и дизайнерски решения са вложени в ГАЗ 21

Двигателя на ГАЗ 21 е бензинов, четирицилиндров, четиритактов редови с мощност от 70 до 85кс в зависимост от модификацията през годините. Има произведени ограничени количества ГАЗ 21 около 3000 бр. под номер 23Б с двигател V8, като част от тях са и с автоматична скоростна кутия. Те не са предназначени за свободна продажба а за по-специални нужди.

Също така специално за военните паради са произведени два броя ГАЗ 21 кабриолет.

Предавателната кутия на масовия ГАЗ 21 е ръчна тристепенна, предаването е задно а окачването отзад на ресьри и цял мост а отпред независимо с пружини и носачи.

двигател на ГАЗ 21

Купето на автомобила предлага прилично пространство и комфорт, а окачването осигурява приятно и удобно пътуване. В стандартното оборудване са включени радио и часовник.

Волга 21 е добре приет в Европейския пазар и особено в страните от източна Европа, а в СССР просто е навсякъде. През 1961г една Волга ГАЗ-М-21 е връчена на Юрий Гагарин като награда за заслугите му.

В Англия

Конструкторите на ГАЗ 21

А. Невзоров

Л. Еремеев /в ляво/

ГАЗ 21 на пощенска марка

През 1962г се появява комби модела ГАЗ 22 познат и у нас, предимно използван като автомобил за бърза медицинска помощ.

ГАЗ 22

Последния ГАЗ 21 слиза от поточната линия през 1970г и е заменен от ГАЗ 24.

ГАЗ 24

ВОЛГА ГАЗ 21 е автомобил легенда в Русия и в днешни дни е обект на колекционерски и тунинг интереси сред заможните руснаци. Най-известната и успешна преработка на ГАЗ 21 е направена по поръчка на известен олигарх и е наистина уникална като изработка. Автомобилите са два - купе и кабриолет с 2 врати. Оригиналния 21 е преработен, разширен и снижен, много от детайлите са изцяло ръчно изработени по образец на оригиналните. Окачването, двигателя и трансмисията са от BMW 850 Csi, интериора също.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 16.12.2012 2:12
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

113: Ох май либедих
Това е машината
Това и Вършавата са ми любими на мен
Голямо,тежко,стабилно - руска му работа.
5453 Поздрави за статията колега.

Я я натюрлих. 678

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 16.12.2012 2:33
Антон Оруш
(@ao-opy)
Posts: 2563
Member Admin
 

Страхотна тема! Волга ГАЗ 21 е НАЙ-ЛЮБИМИЯТ ми руски автомобил!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Една такава, резедава на цвят, имаше на ул. Цар Самуил в детските ми години и толкова време съм седял и съм й се любувал. Друга - черна - имаше в междублоково пространство при ул. Мъглен. Една синя пък се намираше на ул. Цар Петър. Когато от детската градина се разхождахме до гразинката Св. Георги, винаги я показвах на другите и гласно изливах възторзите си от нея, а те ме гледаха като побъркан! :D

1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==> РАДИОПРИЕМНИЦИ (клик!) | ТЕЛЕВИЗОРИ (клик!) | ГРАМОФОНИ (клик!) | БГ КОМПЮТРИ (клик!)
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==> (клик!)
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria

 
Posted : 18.12.2012 15:49
(@vladislav)
Posts: 80
Member Moderator
 

113: Ох май либедих
Това е машината
Това и Вършавата са ми любими на мен
Голямо,тежко,стабилно - руска му работа.
5453 Поздрави за статията колега.

Аз също винаги съм харесвал тази кола и едно време има възможност доста да се повозя на такава Волга - един съсед имаше така и много се грижеше за нея, а също бащата на един съученик, който беше офицер и си пазеше волгата така, че изглеждаше като нова. И двамата продадоха волгите по-късно, за съжаление. Само искам да реагирам на мнението на egoiz, че волгата била руска работа. Както си личи от статията, дизайнът е тотално неоригинален - изкопиран е буквално, ама буквално дезайнерският език на американските коли от края на 40-те и началото на 50-те години. Но качеството вероятно е отстъпвало сериозно. Но имам хубави спомени - много ми харесваше циферблатът на скоростомера, който беше така да се каже с атмосферно осветление.

 
Posted : 18.12.2012 18:35
(@rkounev)
Posts: 1
New Member
 

Малък детайл:
Двигателят на Газ21/24 представлява "половинката" от двигатела на товарните автомобили ГАЗ /Газките/
Обем 2.4 литра,92 мм Бутало,четири ремонтни комплекта.

 
Posted : 19.12.2012 2:20
(@rock-huligens)
Posts: 6
Active Member
 

Здравеите на всички , зарадвах се като видях темата ,ГАЗИК както казват руснаците е изключителна машина макар ,че все по-рядко се вижда из наще пътища .На времето и аз имах една ГАЗ 24 пикап ,страшна беше що тухли съм превозил с нея само тя си знае .Преди години когато вече имаше интернет попаднах на друга руска разработка на волга ГАЗ 23 Б тя е същата като 21 но има двигател 5,53 литра V8, 195 к.с. при 4400 оборота, вдигла с лекота 160км/ч и автоматична скоросна кутия . Била предназначена за КГБ , до колкото имам информация не са произведени много такива ,после след време мисля, че и 24 има с двигател V8 двигателя е от товрни автомобили ГАЗ 52 газка познати ни ,но модифициран малко.тук има доста инфо за модела http://geezer18.narod.ru/rus/mycar.htm

 
Posted : 19.12.2012 14:07
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Здравеите на всички , зарадвах се като видях темата ,ГАЗИК както казват руснаците е изключителна машина макар ,че все по-рядко се вижда из наще пътища .На времето и аз имах една ГАЗ 24 пикап ,страшна беше що тухли съм превозил с нея само тя си знае .Преди години когато вече имаше интернет попаднах на друга руска разработка на волга ГАЗ 23 Б тя е същата като 21 но има двигател 5,53 литра V8, 195 к.с. при 4400 оборота, вдигла с лекота 160км/ч и автоматична скоросна кутия . Била предназначена за КГБ , до колкото имам информация не са произведени много такива ,после след време мисля, че и 24 има с двигател V8 двигателя е от товрни автомобили ГАЗ 52 газка познати ни ,но модифициран малко.тук има доста инфо за модела http://geezer18.narod.ru/rus/mycar.htm

Писал съм за нея в статията ако четете внимателно, произведени са около 3000бр и не се е продавала свободно, била е само за специални нужди както казвате.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 19.12.2012 15:04
(@rock-huligens)
Posts: 6
Active Member
 

Благодаря на колегата ,не съм чел внимателно ИЗВИНЯВАМ СЕ за което , толкова много снимки и инфо расеял съм се ,но всички модели и разработики са класика.Мислех си да направя една 24 с 8 целиндров двигател ,но при тези цени на горивата идеята си остана само в главата ми.

 
Posted : 19.12.2012 22:09
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Благодаря на колегата ,не съм чел внимателно ИЗВИНЯВАМ СЕ за което , толкова много снимки и инфо расеял съм се ,но всички модели и разработики са класика.Мислех си да направя една 24 с 8 целиндров двигател ,но при тези цени на горивата идеята си остана само в главата ми.

Ти ако имаш такъв двигател си струва, той понася лесно и газ и метан. :idea:

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 19.12.2012 22:29
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Заводските са добри според мен, ето Кади eco fuel е доста наложено, както се вижда на последък и като такси върви успешно. Зафира CNG на Опел също, но не е особено популярна у нас. В градския транспорт метана е масов.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 24.12.2012 4:15
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Абе така е безспорно ама.
Питам се какво ли ще стане ако гръмне една подобна уредба
Виждал съм как се взривява газова - макар по интернет,представям си какво ще е метана

Много ще е тежко, метановата е напомпана като кислородна. Гърмежа и на двете е крайно нежелателен. 77:

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 24.12.2012 4:27
felicialx
(@felicialx)
Posts: 424
Honorable Member
Topic starter
 

Много интересно.

Красотата се ражда в мъки

 
Posted : 25.12.2012 21:19
(@razbirach)
Posts: 1
New Member
 

Имам едно дребно въпросче. Искам да попитам какво мога да направя с радиото на една волга модел ГАЗ-24. Имам огромното желание то да заживее нов живот. За тази цел обаче трябва да се настрои към днешните честоти. Не бил искал да го заменям с друго, по-ново, а доколкото разбрах проблемът се свързва с някакви бубини. Ако може някой да ми даде съвет или пък по някакъв начин да ме ориентира, бих бил благодарен.

 
Posted : 18.10.2015 9:25
marjet
(@marjet)
Posts: 31
Eminent Member
 

Имам едно дребно въпросче. Искам да попитам какво мога да направя с радиото на една волга модел ГАЗ-24. Имам огромното желание то да заживее нов живот. За тази цел обаче трябва да се настрои към днешните честоти. Не бил искал да го заменям с друго, по-ново, а доколкото разбрах проблемът се свързва с някакви бубини. Ако може някой да ми даде съвет или пък по някакъв начин да ме ориентира, бих бил благодарен.

Проблема не е никак прост. Трябва да се пренастрои УКВ блока на А 275 (така се казва радиото на Волга 24). Това не може да се извърши от всеки. Необходима е и специализирана апаратура. Така че моят съвет е да потърсиш компетентна помощ на специалист, ако токова държиш на приемника и не знам дали ще излезе икономически изгодно.

Схемата и подробности за радиото можеш да ползваш от тук : http://rw6ase.narod.ru/000/rprl_p1/a275.html

Успех

http://www.specialist.bg/specialists/pr ... 62wgwN8QPa

 
Posted : 18.10.2015 20:17
radko
(@radko)
Posts: 238
Reputable Member
 

Сложи му конверторна приставка http://www.kipa-bg.com/product/6501/ukv ... tavka.html
Ако сам не можеш да се справиш, това може да го стори всеки с някакви дори минимални познания.
Недостатък - не се покрива целия диапазон. Но може да се поставят две приставки, които да се превключват с ключе, и едната да покрива едната половина на диапазона, а другата - втората половина.

 
Posted : 18.10.2015 23:57
Share: