ВОЛГА-ГАЗ 21 е съветски лек автомобил от среден клас произвеждан в Горьковский автомобильный завод от 1956г до 1970г.
Произведени са общо 639 478 броя от всички модификации. Автомобила е емблематичен за времето си както в СССР, така и във всички социалистически страни. Първоначалният му заводски индекс е ГАЗ-М-21 а по-късно след 1965г става ГАЗ-21 Произвеждан е в три модификации различаващи се основно в детайлите на външният дизайн. В първите години на производството ГАЗ-М-21 изглежда така:
Второто поколение отново е с добре известното еленче на предния капак, но с променена радиаторна решетка. Елена е символ на красота и сила и е избран за емблема на ГАЗ, затова цялата продукция на завода носи елен в емблемата.
Любопитна подробност е, че в първите години от производството еленчето на предния капак е било закрепено само на върха на задните крака.
По-късно заради това, че е било обект на чести кражби е закрепено и с допълнителна стойка:
През 1962 -1963г стилизираното никелирано еленче в бяг е свалено от предния капак на ГАЗ 21 от съображения за безопасност при удар на човек, отначало за експортната продукция а после и на останалата. Така се ражда и третата модификация която е произвеждана до края на производството на ГАЗ 21 през 1970г.
Разработването на модела 21 започва още през 1951г. под работното име ГАЗ-М-21 «Победа-II» Автомобила има конструктивни сходства и с ГАЗ 12-ЗИМ
ГАЗ 12
Волга се появява на бял свят след няколко години на разработки и изучаване на автомобили като Ford Mainline 1952 Plymouth Savoy 1953 Chevrolet 210 DeLuxe 1949 и Kaiser Henry J 1950
Ford Mainline
Plymouth Savoy
Chevrolet 210 DeLuxe -bel air
Kaiser Henry J
Тези автомобили са били надлежно изучавани от руските инженери и техните технически и дизайнерски решения са вложени в ГАЗ 21
Двигателя на ГАЗ 21 е бензинов, четирицилиндров, четиритактов редови с мощност от 70 до 85кс в зависимост от модификацията през годините. Има произведени ограничени количества ГАЗ 21 около 3000 бр. под номер 23Б с двигател V8, като част от тях са и с автоматична скоростна кутия. Те не са предназначени за свободна продажба а за по-специални нужди.
Също така специално за военните паради са произведени два броя ГАЗ 21 кабриолет.
Предавателната кутия на масовия ГАЗ 21 е ръчна тристепенна, предаването е задно а окачването отзад на ресьри и цял мост а отпред независимо с пружини и носачи.
двигател на ГАЗ 21
Купето на автомобила предлага прилично пространство и комфорт, а окачването осигурява приятно и удобно пътуване. В стандартното оборудване са включени радио и часовник.
Волга 21 е добре приет в Европейския пазар и особено в страните от източна Европа, а в СССР просто е навсякъде. През 1961г една Волга ГАЗ-М-21 е връчена на Юрий Гагарин като награда за заслугите му.
В Англия
Конструкторите на ГАЗ 21
А. Невзоров
Л. Еремеев /в ляво/
ГАЗ 21 на пощенска марка
През 1962г се появява комби модела ГАЗ 22 познат и у нас, предимно използван като автомобил за бърза медицинска помощ.
ГАЗ 22
Последния ГАЗ 21 слиза от поточната линия през 1970г и е заменен от ГАЗ 24.
ГАЗ 24
ВОЛГА ГАЗ 21 е автомобил легенда в Русия и в днешни дни е обект на колекционерски и тунинг интереси сред заможните руснаци. Най-известната и успешна преработка на ГАЗ 21 е направена по поръчка на известен олигарх и е наистина уникална като изработка. Автомобилите са два - купе и кабриолет с 2 врати. Оригиналния 21 е преработен, разширен и снижен, много от детайлите са изцяло ръчно изработени по образец на оригиналните. Окачването, двигателя и трансмисията са от BMW 850 Csi, интериора също.
Красотата се ражда в мъки
113: Ох май либедих
Това е машината
Това и Вършавата са ми любими на мен
Голямо,тежко,стабилно - руска му работа.
Поздрави за статията колега.
Я я натюрлих.
Красотата се ражда в мъки
Страхотна тема! Волга ГАЗ 21 е НАЙ-ЛЮБИМИЯТ ми руски автомобил!!! Една такава, резедава на цвят, имаше на ул. Цар Самуил в детските ми години и толкова време съм седял и съм й се любувал. Друга - черна - имаше в междублоково пространство при ул. Мъглен. Една синя пък се намираше на ул. Цар Петър. Когато от детската градина се разхождахме до гразинката Св. Георги, винаги я показвах на другите и гласно изливах възторзите си от нея, а те ме гледаха като побъркан!
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
113: Ох май либедих
Това е машината
Това и Вършавата са ми любими на мен
Голямо,тежко,стабилно - руска му работа.
Поздрави за статията колега.
Аз също винаги съм харесвал тази кола и едно време има възможност доста да се повозя на такава Волга - един съсед имаше така и много се грижеше за нея, а също бащата на един съученик, който беше офицер и си пазеше волгата така, че изглеждаше като нова. И двамата продадоха волгите по-късно, за съжаление. Само искам да реагирам на мнението на egoiz, че волгата била руска работа. Както си личи от статията, дизайнът е тотално неоригинален - изкопиран е буквално, ама буквално дезайнерският език на американските коли от края на 40-те и началото на 50-те години. Но качеството вероятно е отстъпвало сериозно. Но имам хубави спомени - много ми харесваше циферблатът на скоростомера, който беше така да се каже с атмосферно осветление.
Малък детайл:
Двигателят на Газ21/24 представлява "половинката" от двигатела на товарните автомобили ГАЗ /Газките/
Обем 2.4 литра,92 мм Бутало,четири ремонтни комплекта.
Здравеите на всички , зарадвах се като видях темата ,ГАЗИК както казват руснаците е изключителна машина макар ,че все по-рядко се вижда из наще пътища .На времето и аз имах една ГАЗ 24 пикап ,страшна беше що тухли съм превозил с нея само тя си знае .Преди години когато вече имаше интернет попаднах на друга руска разработка на волга ГАЗ 23 Б тя е същата като 21 но има двигател 5,53 литра V8, 195 к.с. при 4400 оборота, вдигла с лекота 160км/ч и автоматична скоросна кутия . Била предназначена за КГБ , до колкото имам информация не са произведени много такива ,после след време мисля, че и 24 има с двигател V8 двигателя е от товрни автомобили ГАЗ 52 газка познати ни ,но модифициран малко.тук има доста инфо за модела http://geezer18.narod.ru/rus/mycar.htm
Здравеите на всички , зарадвах се като видях темата ,ГАЗИК както казват руснаците е изключителна машина макар ,че все по-рядко се вижда из наще пътища .На времето и аз имах една ГАЗ 24 пикап ,страшна беше що тухли съм превозил с нея само тя си знае .Преди години когато вече имаше интернет попаднах на друга руска разработка на волга ГАЗ 23 Б тя е същата като 21 но има двигател 5,53 литра V8, 195 к.с. при 4400 оборота, вдигла с лекота 160км/ч и автоматична скоросна кутия . Била предназначена за КГБ , до колкото имам информация не са произведени много такива ,после след време мисля, че и 24 има с двигател V8 двигателя е от товрни автомобили ГАЗ 52 газка познати ни ,но модифициран малко.тук има доста инфо за модела http://geezer18.narod.ru/rus/mycar.htm
Писал съм за нея в статията ако четете внимателно, произведени са около 3000бр и не се е продавала свободно, била е само за специални нужди както казвате.
Красотата се ражда в мъки
Благодаря на колегата ,не съм чел внимателно ИЗВИНЯВАМ СЕ за което , толкова много снимки и инфо расеял съм се ,но всички модели и разработики са класика.Мислех си да направя една 24 с 8 целиндров двигател ,но при тези цени на горивата идеята си остана само в главата ми.
Благодаря на колегата ,не съм чел внимателно ИЗВИНЯВАМ СЕ за което , толкова много снимки и инфо расеял съм се ,но всички модели и разработики са класика.Мислех си да направя една 24 с 8 целиндров двигател ,но при тези цени на горивата идеята си остана само в главата ми.
Ти ако имаш такъв двигател си струва, той понася лесно и газ и метан.
Красотата се ражда в мъки
Заводските са добри според мен, ето Кади eco fuel е доста наложено, както се вижда на последък и като такси върви успешно. Зафира CNG на Опел също, но не е особено популярна у нас. В градския транспорт метана е масов.
Красотата се ражда в мъки
Абе така е безспорно ама.
Питам се какво ли ще стане ако гръмне една подобна уредба
Виждал съм как се взривява газова - макар по интернет,представям си какво ще е метана
Много ще е тежко, метановата е напомпана като кислородна. Гърмежа и на двете е крайно нежелателен.
Красотата се ражда в мъки
Много интересно.
Красотата се ражда в мъки
Имам едно дребно въпросче. Искам да попитам какво мога да направя с радиото на една волга модел ГАЗ-24. Имам огромното желание то да заживее нов живот. За тази цел обаче трябва да се настрои към днешните честоти. Не бил искал да го заменям с друго, по-ново, а доколкото разбрах проблемът се свързва с някакви бубини. Ако може някой да ми даде съвет или пък по някакъв начин да ме ориентира, бих бил благодарен.
Имам едно дребно въпросче. Искам да попитам какво мога да направя с радиото на една волга модел ГАЗ-24. Имам огромното желание то да заживее нов живот. За тази цел обаче трябва да се настрои към днешните честоти. Не бил искал да го заменям с друго, по-ново, а доколкото разбрах проблемът се свързва с някакви бубини. Ако може някой да ми даде съвет или пък по някакъв начин да ме ориентира, бих бил благодарен.
Проблема не е никак прост. Трябва да се пренастрои УКВ блока на А 275 (така се казва радиото на Волга 24). Това не може да се извърши от всеки. Необходима е и специализирана апаратура. Така че моят съвет е да потърсиш компетентна помощ на специалист, ако токова държиш на приемника и не знам дали ще излезе икономически изгодно.
Схемата и подробности за радиото можеш да ползваш от тук : http://rw6ase.narod.ru/000/rprl_p1/a275.html
Успех
Сложи му конверторна приставка http://www.kipa-bg.com/product/6501/ukv ... tavka.html
Ако сам не можеш да се справиш, това може да го стори всеки с някакви дори минимални познания.
Недостатък - не се покрива целия диапазон. Но може да се поставят две приставки, които да се превключват с ключе, и едната да покрива едната половина на диапазона, а другата - втората половина.