Български саморазтоварващ се вагон от 1961
Български саморазтоварващ се вагон от 1961
Ето още нещо от железопътните архиви! През 1961 г. във Вагонния завод в Бургас е изработен прототип на саморазтоварващ се седловиден 56-тонен вагон. Той е четириосен.
Най-характерна особеност на вагона е седловидната форма на неговия под, наподобяващ двустранно наклонен покрив на къща. Ъгълът на наклонените плоскости спрямо хоризонталната е 40°.
От двете страни, по долния ръб на дъното на вагона, са монтирани по четири клапи. Те се отварят със специални ръчки. Когато клапите са отворени, насипаните материали, намиращи се във вагона, се плъзгат по наклонените страни на седловидния под и се саморазтоварват.
Вагонът е предназначен за транспортиране на въглища, пръст, баластра и др. Смятало се е да бъде използван предимно в откритите рудници.
Към момента обаче не разполагаме с информация дали вагонът е пуснат в серийно производство.
Вашият коментар