Български моторни масла Велана

Български моторни масла Велана

Български моторни масла Велана – инфо от Сандъците – Sandacite.

Български моторни масла Велана
Български моторни масла Велана

Произвежданите моторни масла в България до 1990 г. и малко след това са подредени в четири възходящи по качество експлоа­тационни нива: В — Велана, С — Селена, Д — Диона и Е — Емера. Всяко ниво има четири вискозитетни класа: 6, 8, 10, 16 и 20. Съответстват на БДС-9784—72.

Означенията на тогавашните наши масла се образуват от името на маслото и число, показващо вискозитетния клас или буквата М (моторно масло) и число, показващо вискозитетния клас и латин­ска буква, която означава експлоатационното ниво. Например: М68В, Ml ОС, M16D, М-20Е.

За моторните масла Велана важно е да се знае следното:

Тези от експлоатационно ниво В са масла HD (Heavy Duty). Те удовлетворяват изискванията на специ­фикация MIL-L-2104 A (DEF-2101 С). Класификацията API-Onorm — С-2014 препоръчва използването им при двигатели, работещи при условия ML, ММ и DG.

Моторните масла Велана са предназначени за смазване на:

— карбураторни двигатели, работещи при средно и кратко­временно, при високо натоварване;

— дизелови двигатели, работещи при средни натоварвания.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Български моторни масла Велана
Български моторни масла Велана

Моторните масла Велана се произвеждат в четири вискозитетни класа:

ВЕЛАНА 6 W/8 (М-6 W/ 8 В) — използва се при температура на въздуха от —18 до 0° С.

ВЕЛАНА 10 (М-10В) — използването му се препоръчва при температура на въздуха от 0 до 32°С.

ВЕЛАНА 16 (М-16В) — препоръчва се за употреба при тем­пература на въздуха от 0 до 32° С.

ВЕЛАНА 20 (М-20 В) — препоръчва се за употреба в дви­гатели, изискващи масла с такъв вискозитетен клас през летния сезон.

Моторните масла Велана се заменят с моторни масла Се­лена от същия вискозитетен клас, без да съществува опасност от увреждане на двигателя или на маслото в случай на доливане.

Транспортират се в добре почистени жп или автоцистерни. За нуждите на собствениците на лични моторни превозни сред­ства маслото е можело да се разфасова в пластмасови опаковки от 1 и 3 литра.

И както се казва в рекламите – това не е всичко! В следващите дни очаквайте още материали за български моторни масла!


Използвана литература: книгата най-горе + лични познания :)

Share this post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *