Здравейте, обикновено запойвам "студени спойки" като използвам киселина, но след като ги изчистя с памучен тампон, напоен в етилов спирт 95% и включа уреда, след около 2-3 мин. се получават паразитни връзки (чува се пращене при НЧУ, мести програмите при тунера, премигват цветовете при видео-усилвателя, чак изгоря един транзистор и др.), но най-вече във високочестотната област и тунера, още след първото почистване и моменталното изсушаване със сух памук. Очевидно след почистването остава нещо от спирта или от памука се е разтворила някоя съставка, но като измия платката с чешмяна вода всичко се оправя, въпреки солите и варовика които съдържа. По принцип от спирта нищо не трябва да остане когато се изпари, освен чиста вода, която се изпарява по-бавно, но фактите показват друго. Сега използвам технически ацетон 100% и с него с смущенията понамаляха, но след неколкократно локално почистване отново се появяват, а проблема е че тези паразитни връзки или капацитети остават за постоянно, даже и след 1 година пак се появяват. Преди да нанеса флюса не почиствам платката от замърсяванияга и окисите, понеже флюса е много силен и на чиста основа разрушава лаковото покритие на пистите. Затова след запояването и почистването не запоявам втори път, но ако се наложи първо нанасям колофонен разтвор и върху него капвам киселинния флюс и спойките стават идеално чисти и здрави. Най-вероятно памука съдържа вещества, които се разтварят от спирта и не се виждат по платката. При някои руски модели Електрон, МЧУ модула го правят с неипрегнирана текстолитова платка и флюса попива в нея и няма изчистване, освен да се лакира, но гетинаксовите са влагонепроницаеми. Следователно не е от киселината, щом се измива окончателно под течаща вода и с последващо минаване със спирта отново се бъгва.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
От повече от 15 г. "мия" с коресилин след третиране с киселинен флюс и подобни и не съм имал проблеми с укъсявания , ликажи и т.н.
С памук ли нанасяш коресилина, при мен проблема се появява след неколкократно почистване, предимно във високочестотните области и задължително, ако го мина с етилов спирт.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Не, памук не ползвам, закачат се влакна от него по изрязаните елементи .
Ползвам стара четка за зъби, почиства перфектно даже стари остатъци от колофон или флюс.
Нали трябва да ги попиеш с нещо?
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
"Нашата мъдрост е следствие от нашия опит. Нашият опит е следствие от нашата глупост."
Моите неща: https://sites.google.com/site/hifiaudiobg/foto-galeria
Не разбрах, бъркаш с четка манджата от коресилин, киселина, колофон и прахоляци върху платката и чакаш да изсъхне или изливаш половин шише за да се изплакне добре или просто запояваш с колофон и с непроводим флюс, но не си признаваш или просто ремонтираш нискочестотна техника. През 15г. ми практика не съм виждал майстор, който да е работил с киселинен флюс, още при първото отваряне се вижда колофона около спойките, сигурно има проблем с почисването. Не мисля, че аз откривам топлата вода, но си струва да се разнищи този проблем, а този метод е най-бързия и прави дълготрайни качествени спойки, без шупли с последващо разпукване.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
И аз чистя колофона с четчица и кореселин, само че четката е "подстригана" четка за боички с твърд косъм. Като се изчетка, общо взето почти всичко се изпарява и не си личи къде е баран телевизора. Ако нямам възможност да топна цялата платка във вода да я измия, избягвам всякакви киселинни флюсове - това няма измиване, майсторите "от едно време" го знаят. Рано или късно ще се появи някой разяден елемент...
Съгласен съм, колофона е добър изолатор и дори да остане след почистването не е проблем, но с него трудно се запойват студени спойки на стари платки и трябва да се свали елемента и да се почисти, а повечето са с подгънати изводи и ги зачиствам с игла или малка отверка, което е трудоемко и забавя ремонта, а при някои телевизори съм запоявал цялата платка. При някои руски модели Електрон, МЧУ модула го правят с нелакирана текстолитова платка и флюса попива в нея и няма изчистване, освен да се лакира, но гетинаксовите са влагонепроницаеми и проблема идва след минаването им със спирт, ако е в тунера, още след първото почистване с ацетон, въпреки че с него рядко имам проблеми в другите области. Следователно не е от киселината, щом се измива окончателно под течаща вода.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Оня ден почистих един процесор AMD Athlon с ацетон за да да се отстранят остатъците от изсъхналия силикон, които покриваха SMD кондензатори и резисторни матрици. След като го почистих и намазах новия силикон и закрепих радиатора, компютъра изобщо не можа да тръгне, тогава свалих радиатора и след трикратно измиване с памук, напоен с преварена вода, компютъра се оправи. Явно чешмяната вода с всичките соли и варовик които съдържа е по-чиста от 100% техническия ацетон. Но процесора пак се бъгна, а после го измих под чешмата и сега компютъра работи когато си поиска, може просто да е било съвпадение изваждането на процесора. Скоро почистих контактните писти на една RAM памет с гума за триене и ги измих с ацетон и почти всеки път прави проблем и изключва компютъра, но след като намажа контактите с технически вазелин се оправя, но никога не слагайте смазочна грес или масло, защото е проводима и може да отвори повече проблеми, тя и графитовата смазка са подходящи за потенциометри и цокли, които трудно се изваждат.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
..... не слагайте смазочна грес или масло, защото е проводима......
Брех, пък аз си мислех че в големите високоволтови трансформатори слагат масло, пък то виж било проводимо... В грешка си за маслото и греста(изключая графитовата). Не са проводими!
Както и да е, имах предвид смазочната грес за големи натоварвания, която съдържа доста примеси и пробива при високо напрежение, т.е. няма добри изолационни свойства. Най-добре е да се използва чист вазелин в електрониката, в областта на високите честоти, добър е и спреят WD40.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.