Вероятно в началото на 60-те г. Заводът за часовникови прибори ,,Импулс“ Габрово пуска в производство скоростомер, предназначен за мотоциклета Балкан 250. Той се монтира на задната страна на фара на мотоциклета чрез специално предвидена за целта там скоба. Освен моментната скорост, той може да отчита и километрите изминат път. Километражният брояч може да отчете максимална стойност 99 9999 км, а скоростомерът - максимално 140 км/ч.
Научете повече ==> https://www.sandacite.bg/%D1%81%D0%BA%D ... %B0%D0%BD/
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
Да допълня едни подробности за скоростомера за Балкан 50.
Първите модели Балкан 50, които са с двигател Люлин са със степен на сгъстяване 1:7 (бензин А78) и имат мощност до 2,2-2,4к.с.
Техните километражи са разграфени до 70км/ч.
При моделите от МПМ 50 нататък вече се ползва двигател със степен на сгъстяване 1:9 (бензин А86) и мощността е вече 3.6к.с.
При тях километражът е разграфен до 80км/ч.
Подсветката на скалата при каране нощно време става от крушката на самия фар чрез един дъговиден прорез в рефлектора на фара, който пропуска малко светлина назад. Светлината от процепа преминава през втори процеп в тялото на скоростомера и успява криво ляво да освети средната част от скалата, най-близо до процепа. Там се пада и продължителната пътна скорост от 45-50км/ч.