Здравейте, понеже при старите касетофони и магнитофони с износени глави, трудно могат да се намерят нови със същите размери. Затова повърхността, където се е образувала вдлъбнатина от триенето с лентата, може да се изпили с шкурка, без главата да се сваля от механизмът. За целта се взима парче шкурка P400 и се залепва върху квадратна пръчица 5x5мм. На другия край на пръчката се залепва по-фина шкурка, например P800. След това със силен натиск се търка по повърхостта, напречно на главата, която се държи с здраво с другата ръка за да не се откачи или изкриви планката. Когато остане съвсем малка дупка се обръща пръчката и се минава със ситната шкурка. Когато повърхността стане равна и без дупка се полира с водна шкурка P1000, 2000, 3000. При полиране с P1000 се получава огледален блясък. Накрая се почиства със спирт и болта за азимута се навива максимално и се пуска някоя непотребна касета и се изслушва 2-3 пъти, след това развиваме болта до горе и пак пускаме касетата, докато се полира окончателно в най-широк ъгъл. Сега вече главата е готова и азимута се наглася на оригинални или тест касети, записани от дек или аудио-ситема. Тази реставрация отнема около 30 мин. при такава дълбочина на дупката, на която при допир с нокът закачаме ръба й. Не забравяйте, че при много износени глави, работния процеп се разширява, при което се губят високите честоти, и главата след изпиляването може да свири добре, но при запис да има изкривявания. Затова преди изпиляването трябва да пробваме касетофона на запис и ако той е много тих и с изкривявания, трябва да сменим главата с нова, но преди това да проверим полюсите й, понеже при някои касетофони, полярността се обръща в режим на запис и трябва ги определим чрез проба. Не е желателно да се слушат ленти, които съдържат метал или хром-диоксид, тъй като бързо изхабяват главата. Ако имате съвети, препоръки, или корекции, нека ги чуя.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
"Relapping" или "Head relapping" му викат по чуждите форуми, ето и малко нагледен материал:
http://www.recordist.com/ampex/docs/rep ... ronics.pdf
При възпроизвеждане няма особен проблем след като се изпили главата, но за запис често е проблем, не може да се достигнат високи нива на записа като при нова глава без да има кривоч.
Това е доста безсмислена операция:при това шкурене се намаляват размерите на магнитопровода и параметрите заминават на кино.А глави се намират,още повече че 99% са взаимозаменяеми!
Защо да е просто като може да е сложно!
0878640251
близо до София
При ролковите машини (където основно го правят) замяната на глава, особено ако трябва и да записва освен да възпроизвежда, често е свързано с доста баране по възпроизвеждащия и записващия усилвател - времеконстанти, честота на подмагнитването ( + смяна на изтриващата глава), настройки на нива... това всичкото може да включва даже изработка на нови модули. При повечето машини главите имат доста запас откъм износване и при несиметрично такова изпилването помага за правилната работа. При високия клас машини (Studer/Revox, Teac, Uher) и доста други комплект глави си е сериозна цифра. Ето затова се прави.
Това е доста безсмислена операция:при това шкурене се намаляват размерите на магнитопровода и параметрите заминават на кино.А глави се намират,още повече че 99% са взаимозаменяеми!
Размерите на магнитопровода и без това са се намалили при износването от лентата, аз казвам да се изпили корпуса на главата, докато се изравни с магнитопровода. Така че шлайфането нищо не променя, просто изравнява вече съществуващата дупка.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.