Notifications
Clear all

Регулиране на обороти на грамофон "Корал" (Supraphon HC 07)

6 Posts
2 Users
0 Reactions
4,162 Views
(@airborne)
Posts: 5
Active Member
Topic starter
 

Здравейте,

Чета сайта и форума, макар да не пиша. Ето какъв проблем имам: Грамофонът ми е Респром Корал от 1974 с шаси Supraphon HC-07 и две отдлени дървени ОТ. Може и да не минава за хай-фи, но за мен вади изключително чист и добър звук, брум почти няма. Имам друг грамофон на уредбата Самсунг, но той е много по-зле като звук. И така, искам си Респрома. Всичко по него работи и свири добре, но има леко влачене. При засичане с хронометър прави 32,5 оборота в минута, вместо 33,1/3. На него няма вграден стробоскопи, питч контрол или някаква друга регулация. Някои има ли опит или идея дали и откъде могат да се регулират оборотите?

 
Posted : 26.09.2018 14:58
(@tatenceto)
Posts: 369
Honorable Member
 

Разглоби мотота смажи механиката , и ако не се оправи значи трябва да подмениш втулката на мотора която по спомени е месинг и се износва, можеби е на конус износена !! Прави се нова или намираш запазена но чак толкова за половин оборот .Но няма други причини мотора е нискотехнологичен и или работи или не ,механиката и тя !!

 
Posted : 26.09.2018 22:37
(@airborne)
Posts: 5
Active Member
Topic starter
 

Благодаря за отговора. Мислех си за нещо такова. Дали обаче не е по-логично да не се е износила втулката (от бял метал е при мен), а гуменото дискче, което е между втулката и платера?

 
Posted : 27.09.2018 3:33
(@tatenceto)
Posts: 369
Honorable Member
 

Да може и това да е ,но опита показва че обикновенно е втулката .Сетих се и за друго митора е пряко свързан с честотата на мрежата ако тя мърда и мотора мърда обороти ! Шасито вече е старо и ще дава отклонения ако държиш да слушаш качествени плочи тоест западни и подобни не е решение .Принципно то толкова си може .Ако ще влагаш пари в плочи вложи и в по висок клас грамофом с динамична доза и РИАА намират се за 80-100 лева нелоши ДУАЛИ даже с усилвател в тях ! Успех

 
Posted : 27.09.2018 10:45
(@airborne)
Posts: 5
Active Member
Topic starter
 

Да не казвам голяма дума, но май се оправи. Капнах масло на двигателя, където влиза втулката, изчистих оста за платера и също я мазнах леко, изчистих тръбичката на платера, в която влиза оста, наместих гумената шайба към втулката и сега прави 33 1/3 за 59 сек.

 
Posted : 29.09.2018 4:02
(@tatenceto)
Posts: 369
Honorable Member
 

Е чудеесно със здраве да си го ползваш!

 
Posted : 30.09.2018 10:54
Share: