мисля , че мястото на това запитване е тук , а не на лични за да бъдем пълноценно полезнисъс съветите си:
"Здравей. Видях, че имаш 2 от тези декчета. Искам да те питам имаш ли представа от какво може да не записва моя. Като го взех беше с пломбата, не е ремонтиран. Като се опитам да запиша празна касета се чува леко прекъсващи гласове нищо общо с песента. А когато се опитам да презапиша използвана касета дори не иска да изтрие стария запис. Мисля си да не е прецакана изтриващата глава. Напрежение отива към нея но...едно нищо."
Здравей колега,
Управлението на режим "запос-възроизвеждане" става с лост , но е много калпава конструкцията. Много често не се включва до край хода и от там не дават пълноценно верига всички пластини на превключвателя , който е с много изводи. За целта свали металния капак внимателно - развиват се 4-те винта от долу и се накланя задната страна леко на горе за да се освободи от предния панел и пробвай с ръка да помогнеш на лостовата система. ВНИМАВАЙ С ПРЕВКЛЮЧВАНИЯТА ! - горят често чиповете - А202D , струватха стотинки и си ги набави като резервни части но ги постави с цокли , че са много калпави пистите и при 1-2 отпоявания и запоявания се отчупват
Продавам радиолампи, тел: 0878 650 456 - Георги
E-mail: geo_gb@abv.bg
Пробвах - без резултат. Бутона си влиза докрай. Измерих и дали дава контакт - и в двете положения бутона е наред. Проблема е някъде другаде накрая ще го оставям така и ще записвам с другия. :D
Така описания проблем означава, че не работи генераторът за изтриване, от който също така се взема и подмагнитването. Прегледай транзисторите VТ24, VТ25, и транзисторът, през който им постъпва захранването, но е пропуснат номерът му в схемата
Обърни също така внимание и на контактите, които се комутират с превключвателя за запис-възпроизвеждане, и управляват този генератор.
Гледам тази схема: http://www.kn34pc.com/sch/sch_cass/cass_d202.html
А изтриващата глава може да се измери с омметър да не е прекъснала.
Готов е. Проблема беше в транзистора 2Т6821. Благодаря!
Имате ли представа как да увелича малко оборотите на мотора? При слушане се чува да влачи. Не е от ремъка, превърта си нормално и на двете страни.
По спомен тримера за оборотите е до белия куплунг на дънната платка, вижда се на снимката ....
А да не би в твоя дек да е използван електромотор с вграден регулатор? В такъв случай на изводите му отиват директно 9 V, а регулирането става или с центробежен регулатор, или с електронна платка, монтирана в корпуса, като е предвиден отвор, през който се регулират оборотите с тример. Но ако е с центробежен регулатор, регулирането става с едни регулиращи винтчета, които са разположени на две центробежни тежести, закрепени към ротора, а достъпът до тези винтчета е през странични отвори в корпуса. Но понякога тези отвори са закрити с екраниращ кожух, и тази настройка в любителски условия е трудоемка и времеемка.
Предлагам ти да опиташ с напръскване с контактен спрей на вътрешността на моторчето и да го оставиш да повърти. Може и направо да смениш моторчето с ново за 9 V с вграден регулатор, като внимаваш да е с нужната посока на въртене - ляво или дясно.
Влачи или просто скоростта e занижeна? И двете повреди могат да се дължат на износени четки на мотора, но лагерите не е добре да се смазват със спрей, тъй като отмива старата смазка и мотора започва да скърца.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Влачи или просто скоростта e занижeна?
Скоростта е занижена при възпроизвеждане. При превъртане няма проблеми доста бързо превърта и на двете страни.
Ремъка трепери ли при възпроизвеждане, въпрeки, че скоростта е постоянна, изменя ли се по някое време? Колегата преди мен обясни как се настройва скоростта, ако в механизма всичко е наред и ремъка не е много стегнат, така че на празен ход маховика да се върти леко, със слаба инерция и да е добре смазан, но не с грес, а с фино масло. Влаченето се получава от прекалено стегнат или прекалено отпуснат ремък, ако е износен мотора, се намалява мощността му и при леко отпускане на тон ролката от водещия вал, скоростта се възстановява.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Свалих панела, тримера е в мотора. Завъртях го съвсем леко и се нормализира скоростта.
Нямаше ли дупка на капака на мотора, та трябва да се отваря? Двускоростните мотори също имат дупка, но нямат тримери, затова първо пъхам дървена клечка за да не повредя някой елемент.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.