Notifications
Clear all

Проблем с дек Респром Д202

16 Posts
5 Users
0 Reactions
19 K Views
Ricarq
(@ricarq)
Posts: 66
Estimable Member
Topic starter
 

мисля , че мястото на това запитване е тук , а не на лични за да бъдем пълноценно полезнисъс съветите си:

"Здравей. Видях, че имаш 2 от тези декчета. Искам да те питам имаш ли представа от какво може да не записва моя. Като го взех беше с пломбата, не е ремонтиран. Като се опитам да запиша празна касета се чува леко прекъсващи гласове нищо общо с песента. А когато се опитам да презапиша използвана касета дори не иска да изтрие стария запис. Мисля си да не е прецакана изтриващата глава. Напрежение отива към нея но...едно нищо."

Здравей колега,
Управлението на режим "запос-възроизвеждане" става с лост , но е много калпава конструкцията. Много често не се включва до край хода и от там не дават пълноценно верига всички пластини на превключвателя , който е с много изводи. За целта свали металния капак внимателно - развиват се 4-те винта от долу и се накланя задната страна леко на горе за да се освободи от предния панел и пробвай с ръка да помогнеш на лостовата система. ВНИМАВАЙ С ПРЕВКЛЮЧВАНИЯТА ! - горят често чиповете - А202D , струватха стотинки и си ги набави като резервни части но ги постави с цокли , че са много калпави пистите и при 1-2 отпоявания и запоявания се отчупват

Продавам радиолампи, тел: 0878 650 456 - Георги
E-mail: geo_gb@abv.bg

 
Posted : 17.05.2014 16:32
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Пробвах - без резултат. Бутона си влиза докрай. Измерих и дали дава контакт - и в двете положения бутона е наред. Проблема е някъде другаде накрая ще го оставям така и ще записвам с другия. :D

 
Posted : 17.05.2014 17:05
radko
(@radko)
Posts: 238
Reputable Member
 

Така описания проблем означава, че не работи генераторът за изтриване, от който също така се взема и подмагнитването. Прегледай транзисторите VТ24, VТ25, и транзисторът, през който им постъпва захранването, но е пропуснат номерът му в схемата

Обърни също така внимание и на контактите, които се комутират с превключвателя за запис-възпроизвеждане, и управляват този генератор.
Гледам тази схема: http://www.kn34pc.com/sch/sch_cass/cass_d202.html
А изтриващата глава може да се измери с омметър да не е прекъснала.

 
Posted : 17.05.2014 19:41
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Готов е. Проблема беше в транзистора 2Т6821. Благодаря!

 
Posted : 17.05.2014 20:17
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Имате ли представа как да увелича малко оборотите на мотора? При слушане се чува да влачи. Не е от ремъка, превърта си нормално и на двете страни.

 
Posted : 27.05.2014 17:49
radko
(@radko)
Posts: 238
Reputable Member
 

Опитай с R601 и R607.

Добре е да пръснеш и малко спрей на лагерчетата и на колектора на моторчето.

 
Posted : 27.05.2014 18:05
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Тези тримери като гледам са на платката на самата механика. Същата платка я има на механиката на касетофона РМС323, но не и на моя дек. При мен изглежда така:

 
Posted : 27.05.2014 18:56
chavdar68
(@chavdar68)
Posts: 252
Reputable Member
 

По спомен тримера за оборотите е до белия куплунг на дънната платка, вижда се на снимката ....

chavdar68@abv.bg

 
Posted : 27.05.2014 22:05
radko
(@radko)
Posts: 238
Reputable Member
 

А да не би в твоя дек да е използван електромотор с вграден регулатор? В такъв случай на изводите му отиват директно 9 V, а регулирането става или с центробежен регулатор, или с електронна платка, монтирана в корпуса, като е предвиден отвор, през който се регулират оборотите с тример. Но ако е с центробежен регулатор, регулирането става с едни регулиращи винтчета, които са разположени на две центробежни тежести, закрепени към ротора, а достъпът до тези винтчета е през странични отвори в корпуса. Но понякога тези отвори са закрити с екраниращ кожух, и тази настройка в любителски условия е трудоемка и времеемка.
Предлагам ти да опиташ с напръскване с контактен спрей на вътрешността на моторчето и да го оставиш да повърти. Може и направо да смениш моторчето с ново за 9 V с вграден регулатор, като внимаваш да е с нужната посока на въртене - ляво или дясно.

 
Posted : 27.05.2014 22:19
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
 

Влачи или просто скоростта e занижeна? И двете повреди могат да се дължат на износени четки на мотора, но лагерите не е добре да се смазват със спрей, тъй като отмива старата смазка и мотора започва да скърца.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 27.05.2014 22:31
radko
(@radko)
Posts: 238
Reputable Member
 

.... и мотора започва да скърца.

Е, това досега не ми се е случвало никога.
Ползвам това:

 
Posted : 27.05.2014 22:51
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Влачи или просто скоростта e занижeна?

Скоростта е занижена при възпроизвеждане. При превъртане няма проблеми доста бързо превърта и на двете страни.

 
Posted : 28.05.2014 1:03
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
 

Ремъка трепери ли при възпроизвеждане, въпрeки, че скоростта е постоянна, изменя ли се по някое време? Колегата преди мен обясни как се настройва скоростта, ако в механизма всичко е наред и ремъка не е много стегнат, така че на празен ход маховика да се върти леко, със слаба инерция и да е добре смазан, но не с грес, а с фино масло. Влаченето се получава от прекалено стегнат или прекалено отпуснат ремък, ако е износен мотора, се намалява мощността му и при леко отпускане на тон ролката от водещия вал, скоростта се възстановява.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 28.05.2014 4:04
(@studio_hifi)
Posts: 51
Trusted Member
 

Свалих панела, тримера е в мотора. Завъртях го съвсем леко и се нормализира скоростта.

 
Posted : 02.06.2014 18:04
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
 

Нямаше ли дупка на капака на мотора, та трябва да се отваря? Двускоростните мотори също имат дупка, но нямат тримери, затова първо пъхам дървена клечка за да не повредя някой елемент.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 02.06.2014 21:30
Page 1 / 2
Share: