Здравейте, въпроса ми е как настройвате скоростта на лентата на касетофона? Четох че имало тестови касети и с уред се измерва звуковата честота. Аз ги настройвам със секундарник, като засичам определена част от някоя песен, около 4-5 мин., записана на касетофон с точна скорост, и по нея сравнявам за същото време на настройвания касетофон. Има ли други методи за настройка, щото на ухо трудно се постига точната скорост. Скоростта може да се измени при разхлабен ремък, както и от износване на четките и колектора на мотора. За да се удължи живота на мотора и да няма изкривявания в скоростта, не трябва да се слага стегнат ремък, а толкова, че при въртенето на маховика, по дължината на ремъка да има леко потреперване, което да не предава вибрациите от мотора към маховика и да се запази инерцията му. Под вибриращата част на ремъка се залепват дунапренчета, които да поемат вибрациите. При по-стегнат ремък такива трептения няма и те се предават върху маховика и се чуват при по-бавна песен. Затова ремъка трябва да е колкото се може по-отпуснат, но не прекалено за да не влачи, както и натягащото колелце да не го изпъва много за да има гладък звук, без изкривявания. Втулката на маховика не трябва да се смазва с грес, а с фино машинно масло, щото греста се спича и износва водещия вал. Ако на вала има две хоризонтални ивици, на мястото на втулката, той трябва да се смени. След като се направи всичко това и скоростта още е ниска, тогава трябва да се настрои от тримера от задния капак на мотора, но при двускоростните мотори, той е външен и в дупката не трябва да се бърка. Не забравяйте, при повечето музикални албуми които се продават на касета прекарват лентата между колелцето и лостчето, което е неправилно и лентата се отпуска и не се опъва равномерно и също се отразява на скоростта и не прилепва равномерно към главата. Затова лентата трябва да се прекара зад лостчето и да се трие в него.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Настройвам я на слух и става чудесно. Не се вживявай толкова.
Красотата се ражда в мъки
На слух отнема много време, а моя слух днес казва че е бързо, утре-че е бавно, и така повторно отваряне и настройка до безкрай.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Когато се направи новата настройка, човек е привикнал към предишната и слуха се адаптира към новата, но след като свикне с нея и забрави предишната, тогава се усеща разликата и се разбира, че не е било еднакво.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
И аз настройвам на слух. На записи които съм слушал активно на изправен касетофон. Мога да ти кажа че например съм си правил експеримента на грамофон Унитра да не гледам стробоскопа а да въртя тримера само на слух, и да ти кажа на позната песен го докарвам до напълно статичен растер. Варианта извън "на слух" е само един - записвам от компота 1к на касета с касетофон /дек който е с доказана точна настройка на скоростта и просвирвам касетата на настройвания касетофон, като с прецизен честотомер меря честотата докато стане точно 1к, но това не съм го практикувал досега поради това че винаги "истината е някъде там" и касетофон с "доказано точна настройка на скоростта" аз нямам. А сега се сетих за още един вариант - измерва се с точен метър точно определена дължина на лентата например 4.75 метра и се маркира с коректор от страната обратна на главата. Корпуса на касетата трябва да е прозрачен. Пуска се касетата и се наблюдава кога ще се появят марките и се засича времето между двете марки - трябва да е точно 100 секунди.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение ....
Има ли и други места дето да питаш? Хората са едни и същи и отговорите ще са еднакви. Единствено, завиждам на Ориго за уменията му.
0888/231 599
Аз съм правил същото, изрязвам парче лента около 4-5метра и я закачам на ролките на непотребна касета и засичам, докато касетата стигне до края, скоростта беше доколкото четох някъде около 4,75см./сек. Но за да не се разваля касетата, може да се измери с обикновена касета 30мин., където дължината е 90метра и замерването ще е по-точно или да се сравни времето на цялата касета с точен касетофон. Все пак най-точно е с измерване на звуковата честота, както е при видео-касетофоните и скостта се регулира от честотата на специална глава, вградена в корпуса на аудио-главата (долния ръб на лентата, горния е за звука).
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Много сложни схеми измисляте. Щом на слух не ви е достатъчно точно, вземете една касета и запишете на нея една произволна песен от CD на дек снабден с Quartz Stabilized Direct drive mechanism като този например:
http://www.vintagecassette.com/technics/rs_b765
След това поставете касетата с готовият запис в апарата който искате да регулирате, вземете си и хрономенър и нагласете скоростта така, че времетраенето на просвирване на песента да съвпада със скоростта на записващият дек. Дори и да се получи секунда разлика за цяла песен смятам, че е поносимо.
Красотата се ражда в мъки
Той човека смята че скоростта на касетофоните е "някъде около 4,75см./сек",за какви настройки тогава говорите?
Защо да е просто като може да е сложно!
0878640251
близо до София
Той човека смята че скоростта на касетофоните е "някъде около 4,75см./сек",за какви настройки тогава говорите?
Тя е точно около толкова, или по-точно 4.76 см/сек.
Не виждам нещо необичайно.
Красотата се ражда в мъки
Запишете си касета с един килохерц от генератор на хубав дек с капщан мотор, после с честотомера на изхода на другото устройство и готово. Не е оргинална тестова касета, но и оргиналната някой така е направил. Същата може да се ползва и за настройка на азимут на главата, най удобно с двуканален осцилоскоп
Нали може да се обадя?
Не вярвам някой да използва това предложение, но за всеки случай ще кажа, че е абсолютно невярно и ще помоля, за в бъдеще не предлагай подобни съвети, чути не дочути и недоразбрани.
За скоростта горе долу става (истинската честота е 3 000 hz), но за азимута...Веднага се коригирай - 10 000 hz
0888/231 599
Класическият метод - с измерване на честота 3 килохерца, записана на тест лента. Недостатъци - не всеки разполага с честотомер и тест лента. Практически - замерване със секундомер на времето, за което декът ще извърти една страна на стандартна касета С-60. Примерно TDK D 60 - 31 минути. Времето е съотнесено към това на качествена, добре калибрирана машина. Разлика от 2-3 секунди не е от значение и не се забелязва при прослушване. Забелязъл съм, че настройката на скоростта на различните марки и най-вече различните класове декове се различава, дори при практически нови машини, понякога и на слух. Уж стандартът е 4.76 см/сек., но особено по-малките модели са по-бързи. Явно това е начин да изкарат по-добра честотна лента, и/или да вържат потребителя с определена марка.
Втулката на тоността не се смазва с нищо, особено с масло. Всичко ще се разтече по лентата и притискащата ролка. При демонтаж на маховика, тоността и втулката се почистват със спирт, изчакват се да изсъхнат и маховикът се монтира без да се поставя смазка. Самата втулка не е само от бронз, а е изпълнена по технологията на т.нар. "прахова металургия" - бронзов прах, свързващо вещество и смазка. Самата втулка на микрониво е порьозна - т.е. има микрониши, които съдържат смазка с нужния визкозитет. Допълнително смазване е не само излишно, но и вредно.
Колкото до идеите с ремъка и дунапренчетата - оставям ги без коментар. Очевидно производителите не се ползват от тях. Ремъкът се подбира така, че при натиск или издърпване с леко усилие в монтирано състояние да позволява леко отклонение - т.е. да не е обтегнат като струна и да тормози мотора и целия механизъм, но и да не е хлабав и да приплъзва. Всякакви трептения и вибрации на ремъка по време на работа са недопустими.
Препоръчвам на всеки, който досега не е направил това, да си изтегли едно сервизно описание на дек от нета, да види къде са точките на мазане, фигурира ли като такава въобще втулката на тоността, каква смазка се използва, как се извършват настройките и как принципно са решени въпросите, за които писахме.
И притискащата ли не се маже? Щото, същото основание. А какво пречи всички втулки да са от "прахова металургия" ?
През живота си съм смазал стотици втулки на маховици и притискащи. Що ли не омазах поне една гума?! Е, не със супена лъжица, де.
0888/231 599
http://www.hifi-manuals.com/Technics/RS ... l/download
Сайтът изисква регистрация.
Препоръчвам да се обърне внимание на стр. 33 от сервизното описание, със заглавие Mechanical Parts Location.
Tам ще видите забележка, която в превод гласи: "Когато сменяте части от механизма, приложете специфична грес там, където е отбелязано с "х х" върху чертежа". Специфичната грес се нарича Molycote и се прилага върху осите на хъбовете, върху монтажната точка на рейката, но не и във втулката на тоността, нито пък върху остта на притискащата ролка. Забележете, че в тези точки символи "х х" няма. Забележете, също така, че освен Molycote не се прилага никаква друга смазка.
http://metalniat.wordpress.com/2011/03/ ... 8%D1%8F-2/ Тук ще намерите основни сведения за праховата металургия.
Винаги подкрепям с доказателства твърденията си.