И как ще видиш изправността на лампата при затворен панел и метален капак отзад? Ще видиш едно голямо Нищо. Да не говорим че някои тестери не могат да захранят по-дългите лампи. А и как ще видиш ако лампата има виолетово светене, тя пак ще свети, но да не е изправна?
Вижда се. Осен това има има едни инструменти наречени мултиметри.
в куфара винаги да си нося по 2-3 съпротивления, нито представлява някаква трудност, свързването им, нито някакъв риск. Предпочитам лесното и бързото, вместо да мъкна тестери, амперметри и скъпа апаратура.
Че кое му е бързото и лесното да слагаш 10 ватови резистори да имитираш лампа. Има далеч по интелигентни методи.
И как ще видиш изправността на лампата при затворен панел и метален капак отзад? Ще видиш едно голямо Нищо. Да не говорим че някои тестери не могат да захранят по-дългите лампи. А и как ще видиш ако лампата има виолетово светене, тя пак ще свети, но да не е изправна?
Вижда се. Осен това има има едни инструменти наречени мултиметри.
в куфара винаги да си нося по 2-3 съпротивления, нито представлява някаква трудност, свързването им, нито някакъв риск. Предпочитам лесното и бързото, вместо да мъкна тестери, амперметри и скъпа апаратура.
Че кое му е бързото и лесното да слагаш 10 ватови резистори да имитираш лампа. Има далеч по интелигентни методи.
И как ще измериш тока на лампата след като инвертора изобщо няма да включи? Как след това ще провериш изправността на инвертора, и на целия телевизор, ако няма товар или ще свържеш мултимера вместо лампа може би? И ще кажеш на клиента "Дай сега пари за нова лампа, пък после ще видим, ако трябва и нов инвертор да се купи, а за капак и нова матрица". А резисторите както казах ще са 10W по твоите сметки, по моите е достатъчно 2-3W, най-добре е цементовите 5W. А ако не намерим нова лампа или срокът за доставка е два месеца, какво правим тогава?
Един въпрос поражда втори, вторият - трети, ремонта се върши стъпка по стъпка, не е просто едно мерене и купуване на части, това е изцяло дилетантски подход и опитът учи че възникват изненадващи ситуации и стандартните измервателни средства съвсем не са достатъчни.
Това го говоря съвсем сериозно, защото на два пъти ми се е случвало да разглобя дисплея и накрая матрицата да се окаже или повредена или пукната. Разбира се първата реакция на клиента е че това петно го е нямало преди, въпреки убедителното ми обяснение че то се е получило вследствие на удар, а аз нито съм го удрял, просто бях почистил матрицата отвътре с препарат за миене, при все това че още в началото забелязах петното и уведомих клиента. Съмнението му накрая беше че аз може би съм изтрил филмът при миенето, а той трябваше да се измие, защото домашни любимци се разхождаха по матрицата.
Ако бях свързал още в началото съпротивлението, всичко това можех да си го спестя и клиента да се убеди че вината не е моя.
Но какво да правим, клиента винаги е прав, а на друг изрично му казах че по никакъв начин не трябва да вдигаме и да местим стъклото, но той настоявайки, че ще го преместим внимателно и накрая след приключване на ремонта, пукнатината лъсна на екрана. И ще понесе отговорност? Разбира се майстора, а клиента си има право, от къде на къде ще плаща за счупен телевизор. А това че аз работих 4 часа за този дето духа?
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
И как ще измериш тока на лампата след като инвертора изобщо няма да включи
Елементарно Уотсън. С тестера на CCFL лампи тестваш дали лампите са здрави независимо от инвертора. Ако не можеш да измериш вторичния ток поради липса на нормален мултимер, не е проблем да измериш първичния и да си направиш изводи дали лампата е здрава(дори без да гледаш как свети). С тоя куфар с няколкото резистора дето ходиш по адреси за ремонт, къде събираш програматора и компютъра ако се окаже софтуер? Повече нямам нерви да чета. Не беше ли ти този дето с мощен 10 ватов резистор ограничаваше и тока на LED осветленията в панелите?
Не отговори на вторият ми въпрос, а и на първия не съвсем: как ще провериш работоспособността на инвертора и състоянието на целия телевизор, да го пуснеш и да видиш картината? А и ти сам си формулира и четвъртия въпрос, за което мислех и аз да допълня от личен опит, но ще станат прекалено много въпроси: ако и софтуеъра се е бъгнал, какви лампи ще сменяш, какви токове ще мериш тогава? И как може да сравняваш токът измерен през тестера с този на инвертора, какъв първичен ток ще измериш, нали трябва да откачиш първичната намотка на трансформатора за да свържеш амперметъра, ама обоснови се малко, не ми отговаряй колкото да се отчетеш в темата като редовен потребител, защото аз нищо, а надявам се че и друг читател нищо не е разбрал къде и какво мериш, то сякаш ние не знаем как се мери, но нека все пак ни се поясни.. Аз знам че вие сте се родили научени и нямате нужда от повече, но нека и другите поне научат нещо, дори от вас, защото аз се оплитам тотално.
И пак казвам, за мен това е първосигнален, дилетантски подход, практически невъзможен или трудно осъществим. Искам моите примери да улеснят някой, а не да се надпреварвам с вас, кой повече знаел, можел и т.н., те нали накрая телевизорите от всякакви майстори идват при мен и вътре лъсват кашите им, за което често отказвам ремонта. Един рязал с ножовка парчета от платката с LED- елементите от стар (обърнете особено внимание върху "стар") непотребен телевизор и ги залепил върху изгорелите елементи на новия телевизор, при което светодиода стърчи над останалите, като се променя и ъгъла му на осветяване, на дисплея, да оставим настрана че елемента е стар. Друг пък добавил допълнително парче платка с LED-елемент, също стар, мислейки си че е намалил тока на подсветката и ако тръгна да ви показвам всичките изпълнения ще паднете от черешата.
Повечето дори не знаят как да сменят Led-елементите, ползват станция с горещ въздух, което е много опасно, просто си има чалъм за всяко нещо, за което малко хора се сещат и работата тогава се превръща в истинско удоволствие. Ама няма как да се научи когато отхвърляте с лека ръка майсторлъка на другите. С голямо извинение заявявам че аз абсолютно нищо не съм научил от колегите в този форум, както и при огледа на ремонти от други майстори, навсякъде лъсват грамадните спойки които от "студени", станали "хладни", размазаните колофонища, жици по платка и т.н., нито един красив ремонт не съм видял, а като казах на един колега че съм свалял видеопроцесора на телевизора, той не можа да повярва, макар че пак си личи пипаното, мястото там е по-чисто, но той го помислил за фабрично.
А 10W резистора беше за Led подсветката, при TFT мощността е 2-3 до 5W. Темите са различни, но и там има един дежурен, вечно недоволен (неразбрал) колега, твърдейки че генератора вдигал напрежението до 400V, "Слонът скачал 200 метра" и тем подобни майтапи, просто да се отчете присъствието му в този форум.
А и самите клиенти, както и аз категорично са против всякакви ненужни манипулации върху телевизорите им. Едно на страна че се съмняват, че с тези излишни експерименти, техника цели да им измъкне повече пари, друго че независимо дали е за добро, дали е евтино, но когато и аз видя някой да ми разкормва платката на телевизора и да слага други части, убеждавайки ме че го прави за мое благо, аз моментално ще го изгоня. Аз съм си купил телевизор Vestel и искам след ремонта той пак да си бъде Vestel, а не "Респром". И после клиента като попита защо му е по-тъмна картината, иди му обяснявай как си се погрижил за дълголетието на любимият му телевизор.
А и въпроса за програматора нямам думи. Знаеш ли кои шасита са възможни за програмирание - само Vestel-ските и то на спомагателният софтуеър ако така мога да се изразя, докато главният софтуеър с операционната система е записан на друг, минимум 100-пинов чип, което може да се извърши само в завода на производителя. Успешно програмиране ми се е случвало само веднъж, на едно Neo и във всеки следващ случай проблемът се е оказвал в главният чип, за което донякъде съжалявам че си купих програматор. Нали пуснах и такава тема в която никой от знаещите не пожела да помогне, започнаха едни обяснения от 100 кладенеца вода, както сега, с какво съм трябвало да разполагам, вместо да бяхте казали какво да направя, просто нямах търпение цял ден да чакам съвети и се отказах. А и разбира се помощта не идва безплатно.
Че кое му е бързото и лесното да слагаш 10 ватови резистори да имитираш лампа. Има далеч по интелигентни методи.
Аз не виждам какъв по-интелигентен начин да замениш лампата със съпротивление. Другият интелигентен начин е вместо лампа да сложиш пак лампа. Или ти предлагаш друг супер интелигентен метод и супер скъп? Лобопитен съм какъв е този начин.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.