Notifications
Clear all

Ремонт на подсветката на TFT LCD телевизори и монитори

34 Posts
7 Users
0 Reactions
43 K Views
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Здравейте, слабото място в LCD дисплеите е подсветката. Когато е изгоряла или изтощена някоя от лампите, екрана светва за около 1 сек. и изгасва. За да открием коя е дефектната лампа, най-напред трябва една по-една да ги изключим от цоклите на инвертора, но понеже не бива той да работи на празен ход, поради опасност да пробие платката и да прегори някоя писта, затова след като изключим лампата, на нейно място, към спойките на цокъла трябва да свържем обикновено съпротивление със стойност 100K/2W, за 19'' дисплей и 91K/3W за 22''. Това е максималната стойност при която заработва инвертора, за по-голям екран е нужно по-малко съпротивление. Ако не разполагаме с резервна лампа и е повредена само една от тях, можем временно да поправим телевизора, оставяйки го със съпротивлението, докато се снабдим с нова, ако изобщо намерим такава.

Забележка: Включването на подсветката за момент, съвсем не означава, че лампата е изгоряла, може просто да е изтощена. За целта някои марки като Sharp имат опция в сервизното меню автоматично да се настрои тока на лампите и не е нужна смяна. Затова, ако открием, че лампата е просто изтощена, бихме могли паралелно към нея да свържем съпротивлението, но с по-голяма стойност, примерно 150-200K, въпреки шунтиращото действие на резистора, то няма да се отрази върху силата на светене на лампата. Понякога същите симптоми се получават и при прекъсната вторична намотка на инверторният трансформатор, като в точката на прекъсването се образува пробив и трансформатора може да възстанови токът си при добавяне на външното съпротивление и това да ни обърка при диагностициране на повредата. Ако не намерим нов трансформатор, можем да пренавием изгорелият. Обикновено магнитопроводът е здраво залепен и ако не може да се разглоби след накисване в коресилин или чрез нагряване и по какъвто и да е друг начин, тогава се налага да го счупим като чукнем леко ферита с малко чукче. След премахването на едната половина от магнитопровода, другата може да излезе цяла при по-силен натиск. След това ако не можем да развием изгорялата намотка, тъй като и тя е лакирана, можем да я разкъсаме с игла и след това да навием вторичната намотка с жица Ф0,05, което е доста лека и приятна работа и навивките не са много. Накрая залепваме счупените парчета от магтнитопровода с епоксидна смола и ги притягаме здраво с хартиено тиксо. Това бе едно миниатюрно трансформаторче от малък 19” монитор Samsung.

Въздушната междина в пукнатината няма да окаже влияние върху работата на трансформатора, тъй като той работи на висока честота и въздушна междина между ядрата дори е желана и фабрично те се отделят едно от друго с тънка изолация. На някои китайски ТХО например пък пъхат в междината парче медна жица.
По-дългите лампи не могат да се проверят със стандартните тестери, защото те се нуждаят от много по-високо напрежение и ток, което е много опасно. Освен това с тестестера не се запалва цялата лампа и не можем да видим дали свети нормално и дали е изтощена.
Размер на дисплея - Стойност на резистора - Размер на лампата

19" ------------------------100K/2W -------------------
22" ------------------------ 91K/3W ------------------- 488 x 2 mm

При големите дисплеи може да ни е нужно съпротивление с голяма мощност, което не можем да намерим. Тогава може да съставим такова от две съпротивления с половин стойност свързани последователно или паралелно, но с удвоена стойност. Втория метод практически е по-неудобен. Така ще получим удвоена мощност при еднакви размери.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 07.10.2014 13:44
Щирлиц
(@p)
Posts: 6024
Illustrious Member
 

Можем само да ти благодарим за тая информация. icon_rolleyes

Синджира си идва а козата я няма....

 
Posted : 07.10.2014 14:02
Антон Оруш
(@ao-opy)
Posts: 2563
Member Admin
 

Благодаря за темата!

1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==> РАДИОПРИЕМНИЦИ (клик!) | ТЕЛЕВИЗОРИ (клик!) | ГРАМОФОНИ (клик!) | БГ КОМПЮТРИ (клик!)
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==> (клик!)
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria

 
Posted : 07.10.2014 14:16
zapad
(@zapad)
Posts: 1277
Noble Member
 

А,бе хубава тема, ама не мога да се съглася със писаното в нея

 
Posted : 07.10.2014 16:49
Щирлиц
(@p)
Posts: 6024
Illustrious Member
 

Форума е за това адашче да си обменяме информация. Колегата така е процедирал и това пише . Пиши и твоя чалъм какъв е и може да се окаже по добър. icon_rolleyes

Синджира си идва а козата я няма....

 
Posted : 07.10.2014 16:59
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

А,бе хубава тема, ама не мога да се съглася със писаното в нея

Защо не можеш да се съгласиш? Нали затова съм я пуснал темата, всеки да предложи различни съвети и решения в помощ на поправяне на вече непоправимата черна техника, поне до колкото можем. То е ясно че няма бъдеще, поне за сега, освен изсъхнали кондензатори по захранването и дефектни лампи, друго не може да се поправя. Нали се гони здравина и стабилност с чипирането, а то кво стана, всеки 5 телевизор с повреден процесор или памет, по-често от кинескопните Нео, дето вече 8г. не е мръднал, а вкъщи работи по цели нощи за да се приспиваме и сутрин да се събудим със сутрешния блок по БТВ.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 07.10.2014 17:06
chavdar68
(@chavdar68)
Posts: 252
Reputable Member
 

Здравейте, слабото място в LCD дисплеите е подсветката. Когато е изгоряла или изтощена някоя от лампите, екрана светва за около 1-2 сек. и изгасва.

Мигане за 1-2 сек. може и да е от съвсем друг проблем .
Наскоро имах такъв случай и разкулачих панела от "спортна злоба" но уви, 18 лампи с перфектни цокли и в моментите когато ТВ-то светваше, си личеше че светят всички с еднакъв интензитет.
После рових и инверторите, разменях и трафчетата, а заека излезе от съвсем друг шубрак.
Дефектна L6562N в PFC на захр. блок .

chavdar68@abv.bg

 
Posted : 07.10.2014 19:40
zapad
(@zapad)
Posts: 1277
Noble Member
 

Защо не можеш да се съгласиш?

Отговарям веднага. Ами аз преди да почна да сменям нещо , меря, а тук в темата никъде не прочетох че е измервано , ами е смяна на сляпо.

 
Posted : 07.10.2014 20:56
 dtmf
(@dtmf)
Posts: 149
Estimable Member
 

А ако е повредено повишаващо трафче какво правим с този метод?

 
Posted : 07.10.2014 20:57
Щирлиц
(@p)
Posts: 6024
Illustrious Member
 

Метода описан от колегата според мен се извършва само за няколко минути .Според мен ако трафовете и инвертора са изправни то монитора ще светне. Ако обаче не светне поради повреда примерно в траф или инвертора , то вече ни се улеснява работата защото изключваме дефект в лампите .За мен и тоя метод е правилен.
Нека и други си кажат техните методи пък на когото както му е удобно така да процедира. icon_rolleyes

Синджира си идва а козата я няма....

 
Posted : 07.10.2014 21:44
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Защо не можеш да се съгласиш?

Отговарям веднага. Ами аз преди да почна да сменям нещо , меря, а тук в темата никъде не прочетох че е измервано , ами е смяна на сляпо.

Аз тябва да обяснявам как се мери ли? След като сме се уверили, че захранването е вред и постоянно подава поддържащо напрежение +5V и другите ако са в норма, тогава проверяваме лампите, толкова е просто да изключиш цокъла и отдолу на запойките да запоиш две жички.

Здравейте, слабото място в LCD дисплеите е подсветката. Когато е изгоряла или изтощена някоя от лампите, екрана светва за около 1-2 сек. и изгасва.

Мигане за 1-2 сек. може и да е от съвсем друг проблем.
Наскоро имах такъв случай и разкулачих панела от "спортна злоба" но уви, 18 лампи с перфектни цокли и в моментите когато ТВ-то светваше, си личеше че светят всички с еднакъв интензитет.
После рових и инверторите, разменях и трафчетата, а заека излезе от съвсем друг шубрак.
Дефектна L6562N в PFC на захр. блок .

Само в краен случай се налага да отваряме дисплея, след като сме открили дефектната лампа. Аз също съм имал такъв случай, но беше изгоряла едната ключовите интегрални на инвертора, поради пускане на празен ход. След като я смених монитора в началото пак гаснеше, но след това се оправи и работи 1 месец и пак започна да гасне, оказа се че кабела на към лампата беше прегорял и се отпоил, навярно от лоша спойка с лампата. Последно правих друг монитор с подобни симптоми, но след като измих платката с бутоните се оправи.

А ако е повредено повишаващо трафче какво правим с този метод?

Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 07.10.2014 21:58
 fbr1
(@fbr1)
Posts: 478
Honorable Member
 

Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.

Цъ. Явно не си срещал прекъснати вторична намотки на инв. траф,

 
Posted : 07.10.2014 23:14
Щирлиц
(@p)
Posts: 6024
Illustrious Member
 

Ето че има полза от такива теми и от такива разисквания.Човек научава доста неща . icon_rolleyes

Синджира си идва а козата я няма....

 
Posted : 07.10.2014 23:54
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.

Цъ. Явно не си срещал прекъснати вторична намотки на инв. траф,

Срещал съм, но как ще запали лампата, ако е прекъсната намотката? При нарушен контакт, моментално се забелязва искренето, започва да грее, да премигва лампата, както в последния случай дето описах и изгасването ще бъде не циклично, а и толкова е лесно измерването, необходим ти е омметър с обхват 1K, но да не се отклоняваме, защото друг може да напише, че имало студена спойка на трансформатора, прекъсната писта и съпротивление, пробит кондензатор и стотици други причини и ако и това не успее да премери, то по-добре изобщо да не се захваща. Неща да товаря темата с излишни уроци в първи стъпки на начинаещия, не че ме мързи, но по-добре в отделна тема.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 08.10.2014 0:00
 dtmf
(@dtmf)
Posts: 149
Estimable Member
 

А ако е повредено повишаващо трафче какво правим с този метод?

Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.

Представи си че имаш 4 трафчета и на едно от тях е повредена вторичната. Лампите светват и гаснат. Слагаш резистори тук там обаче пак гасне. Ами сега?

А тези 100 килоома как са изчислени да са толкова?

 
Posted : 08.10.2014 0:01
Page 1 / 3
Share: