Notifications
Clear all

Настройка на баланса на бялото

1 Posts
1 Users
0 Reactions
1,785 Views
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Здравейте, бая зор видях след като бъгнах с отверката RGB тримерите на първия ми телевизор, затова го носих два пъти в сервиз, първо го бяха нагласили синкаво, а в другия сервиз беше червеникаво и ми казаха, че не можело да се изчисти, а преди това предаваше нормално. Понеже навсякъде обясняват че RGB-Drive регулира бялото, а RGB-Cutoff e за черното , но защо като намалиш G-Drive черното става зелено, а бялото лилаво и обратно. След упорити проби, докато не се разбиха тримерите го разучих как точно се настройва и какво регулира: тримерите RGB-Drive регулират контраста на трите основни цвята, с тази разлика че не поддържат нивото на черното, например както при старите черно-бели телевизори, като се намали контраста, черното се осветява и бялото потъмнява и обратно (не изхвърляйте черно-белите си телевизори, всеки майстор трябва да започне от тях).
Другите тримери RGB-Cutoff регулират яркостните градации на всеки цвят. Следователно общата яркост се регулира с RGB-Cutoff, а контраста с RGB-Drive, както е при ТВ Thomson 14MS15CX, където в сервизното меню има функция Subcontrast, която усилва едновременно трите RGB-Drive. Важно е да се отбележи, че при повечето телевизори единия цвят го взимат константа, обикновено R-Drive, като тримера е заменен с резистор с половин стойност от тази на реостата. Затова, когато е изтощен точно този цвят, давам на късо резистора и намалям другите 2 цвята. За да се нагласи по-лесно баланса се включва само единия цвят, примерно червен и другите се изключват или се намалят до край. На таблица с черно-бели градации се нагласява R-Cutoff, така че да се виждат всички градации при общ регулатор на яркостта в средно положение. R-Drive се наглася в средно положение и се повтаря с другите 2 цвята, докато съвпаднат градациите на трите цвята и да няма оцветяване от черно-сиво до бяло. Нормално е бялото леко да розовее, това зависи от динамичния баланс, но тук той не се настройва, защото ускоряващите G2 и на 3 цвята са заедно, за разлика от старите лампови телевизори, където са с отделни G2 и Focus на всеки прожектор. Не обръщайте внимание ако бялото не е съвсем чисто, това зависи и от външното осветление, важното е да няма разминаване на градациите от черно-до бяло. Тази сложна настройка е необходима само, ако настройваме за първи път, но след като сме се запознали с принципа на работа е достатъчно да нагласим трите цвята едновременно на черно-бяла картина, като се стараем тримерите RGB-Bias да останат в средно положение, ако яркостта е ниска не трябва да ги усилваме на макс, защото ще се покаже обратния ход на лъча. Вместо това ще усилим G2, докато не се покаже обратния ход на тъмен екран, при намалени до минимум яркост, контраст и цветност и при настроени тримери RGB-Bias в средно положение. Колкото по-високо е G2, толкова по-добро и ярко е изображението и се изчистват цветните опашки на бялото, видими при максимален контраст. После с тримерите Bias нагласяме отенъка, като ги въртим по посоката на намаляне, но не трябва да ги увеличаваме, защото ще се открие обратния ход. Ако в тъмните градации отенъка е синкав, тогава трябва да се усили B-Drive, ако е жълт, намаляме B-Drive, ако е зелен, усилваме G-Drive, но ако не е изведен такъв тример, намаляме B-Drive и R-Drive. Ако все пак картината не може да се изчисти и оцветяването е голямо, означава че някой от прожекторите е изтощен, тогава се налага леко да се усили отоплението, но само в краен случай, тъй като е пагубно за кинескопа.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 27.07.2013 22:06
Share: