Не съм активен писател във форума, но теми с такова съдържание не трябва да има.
Нищо лично към автора, но написаното не е за технически форум.
Е книги за акумулатори още не съм тръгнал да качвам, съжалявам.
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
Книгата я дадох за пример, ако някой иска да подобри знанията си.
И да подбира информацията от форумите.
това е авто раздела, така, че не виждам какъв е проблема да се коментират акомулаторите, съответно качване на литература по темата. Естествено ако колегата сам скенира или предостави книгата и се качи на съответното място.
Прави каквото трябва , да става каквото ще!!!
Аз не карам бавно, просто летя много ниско.
Разбирам желанието на голяма част от форумния народ да има всеки ден по една нова книга (макар че силно ме съмнява да е изчел всичко, качено до момента), но в настоящето време се занимавам с осигуряването на 1 бр. дневно от списание Елетропромишленост и приборостроене на www.sandacite.net.
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
Мисля , че това е от книгата за която говорите.
http://www.akumulatori.bg/12/%D0%9F%D1% ... 1%80%D0%B0
"Ако не мога да го поправя значи не е развалено" но......живота крие изненади
това е авто раздела, така, че не виждам какъв е проблема да се коментират акомулаторите, съответно качване на литература по темата. Естествено ако колегата сам скенира или предостави книгата и се качи на съответното място.
Не съм се изразил правилно.
Исках да го напиша меко, без да засегна автора.
Моите уважения за положеният труд, но написаното е.......технически
неиздържано , подкрепено с примери, които биха навредили на здравето на някой
наивен читател.
Затова посочих книгата, ако някой реши да "възстанови" умрял акумулатор, но не и по
методиката описана в първият пост.
Линка на колегата Noel е това, което трябва да се чете.
да де, но и колегата дето обърка акомулатора с на "кака Пена вуната" дето трЕбе леко да киселее ще го прочете ама след две седмици.
Прави каквото трябва , да става каквото ще!!!
Аз не карам бавно, просто летя много ниско.
Не съм филолог, но все пак акомулатор изглежда и звучи отвратително. Акумулатор е по-приятно и за окото и за слуха.
Красотата се ражда в мъки
Да, очевидно личния опит не се цени в техническите форуми, народа предпочита виртуалната библиотека, ако може книжките сами да изкачат от рафтовете, но аз описах метода по който аз поправих въпросния акумулатор и не твърдя, че той ще се припокрива от някой друг автор, но все пак за по-достоверно дадох и кратки откъси от книгата на инженер Деню Белчев "Слаботокови токозахранващи устройства" - първо издание, има и второ разширено и допълнено с 80 стр. повече, цената е добра, но тя е нищо пред опита, който е безценен. Да не изпадаме в крайности, за всяка задача се намират различни решения и акумулатора не е изключение.
http://knizhen-pazar.net/index.php?opti ... 0%B2%D0%B0
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Възстановяването на "умрял" акумулатор малко ми прилича на невъзможността,
- прокиснато мляко да се развали.
Сещам се за един чиляк, дето предложи да са вземат мерки, за "съживяване" чрез мазане с "кремче" на едни нови батинки( на френските легионери) внесени от Франция(преди 7-8 години).
Чепиците бяха мръзнали или кой знае колко време складирвани, - телешката кожа се цепеше като балатум. Светнах го, че нещата са необратими и му припомних за "прокиснатото мляко"
Интересно е друго, -
Един майфренд, сподели щото негов колега японче му обещал някаква джаджа(2бр.), която се монтирала на автомобила и удължава живота на акумулатора, намаляйки ефекта - сулфатизиране
(още я чака, и аз също, - като пристигне до мен, ще я покажа)
111
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Възстановяването на "умрял" акумулатор малко ми прилича на невъзможността,
- прокиснато мляко да се развали.
Сещам се за един чиляк, дето предложи да са вземат мерки, за "съживяване" чрез мазане с "кремче" на едни нови батинки( на френските легионери) внесени от Франция(преди 7-8 години).
Чепиците бяха мръзнали или кой знае колко време складирвани, - телешката кожа се цепеше като балатум. Светнах го, че нещата са необратими и му припомних за "прокиснатото мляко"Интересно е друго, -
Един майфренд, сподели щото негов колега японче му обещал някаква джаджа(2бр.), която се монтирала на автомобила и удължава живота на акумулатора, намаляйки ефекта - сулфатизиране
(още я чака, и аз също, - като пристигне до мен, ще я покажа)
Темата е много стара, но едва сега прочетох това и ми стана смешно. Ами нали акумулатора за да се съживи му се сменя именно "прокиснатото мляко"? И цената на електролита е по-ниска от тази на киселото мляко, ама аз от къде да знам, не съм автомонтьор, смешното е че вие не го знаете. Един нов акумулатор може да се сулфатизира дори без да е използван, даже най-често и то още докато стои в магазина. И ти на това викаш "умрял труп", "прокиснато мляко"?. А тези дето изкупуват стари акумулатори, май са си бая тарикати, щото българина с неговата беднотия, дори едно свястно зарядно няма да си гупи, масово гражданите си зареждат акумулаторите от генератора на автомобила си, що да го свалят като така е по-лесно и по-евтино?
Не съм активен писател във форума, но теми с такова съдържание не трябва да има.
Нищо лично към автора, но написаното не е за технически форум.
Много ми е любопитно къде в тази тънка книжцица пише как се ремонтира сулфатизиран акумулатор? Зарядните, които имат възможност да регенерират мощни акумулатори над 100Ah работят в специален импулсен режим и струват хиляди пари. Лично на мен са ми предлагали работа в такава фирма, но неинформираността и незаинтересоваността на българските богаташи доведе фирмата до фалит. Богаташите предпочитат да си купят нов акумулатор, защото у нас винаги може да се мине по тънката лайсна и все нещо ще излезе на промоция. Четейки тия приказки за "Невъзможното", "Умрял акумулатор", те и 20 пари няма да дадат да им се поправи, без да са наясно че правилната експлоатация и профилактика може да им подсигури още 3-4г. нов живот.
А ти очакваш всичко това да го прочетеш в книжка тип "За всеки ден и всеки дом" от 80-те. Тогава изобщо не е имало импулсни зарядни, но и тогава хората са го знаели и в книгата на Деню Белчев от 70-те, която препоръчах, там в главата "Сулфатизация" е описано по метода както и аз съм постъпил, с тази разлика че там електролита трябва да се сменя по 7-8 пъти след всяко зареждане и принудително разреждане. Аз съм решил да спестя малко от цената и се оправих само с 2 литра които всеки път прецеждах и размесвах с електролита от съседните килийки, но общо взето методът е същият и по-добър няма. Ама четете малко по-дебели книги, престанете с тези всекидневници "В помощ на радиолюбителя" и др., не че не са полезни, но първо почерпете от извора, истинските автори у нас са много малко, познават се по споделянето на опита си в книгите и се броят на пръсти, другото са сборници и наготово дадени съвети.
И ти реши да отсъдиш коя тема е за технически форум като се аргументира с празна книга? Нали повреден от намокряне телевизор не се поправя с наръчник "Как правилно да чистим домашната си техника". Направо ми е жал как автомонтьори подменят и хвърлят наред компоненти и части като носни кърпички.
Тотално съм разочарован че това го казват именно автомонтьори, някои от които дори и думата "акумулатор" не могат да напишат правилно, защото става досадно да чета по 5-6 поста за някой си "АкОмулатор". Че един автомобилен акумулатор да не намира приложение само в автомобила, даже там най-малко. Наскоро ми се сулфатизира още един нов, неизползван акумулатор и него ли да продам за 5лв. на вторични?
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.