Линията е без аналог, открита е през 1959г. с добре познатите и у нас Шкода ТР9. Известна е като "Крымский тролейбус" това е уникална система на международен тролейбус, свързваща Симферопол с курорта на южния бряг - Крим. Дължината на тролейбусната линия е 86 км. минава през територията на Симферопольският регион, Алуштинският и Ялтинският регион и Крим.
Времето на пътя от Симферопол до Алушт е 1,5 часа, а до Ялта 2,5 часа. На пътя от Симферопол до Алушт троллейбусите преодоляват Ангарския проход (752 м). Района на прохода е традиционно място за начало на туристически походи по Кримската гора.
В наши дни удар под кръста на тролейбусната линя нанасят високата възраст на машините и нелегалните маршрутки, но тя все още работи.
Ето още:
http://www.vasi.net/community/jeto_inte ... _godu.html
http://www.youtube.com/watch?v=FJVR3r49WnA
Красотата се ражда в мъки
ОТГОВОРИ:
Vladislav Въпреки че мястото на тази тема вероятно е в друг форум, благодаря на felicialx за интересната информация. Когато бях малък, Шкода 9ТР бяха любимите ми тролеи - имаше известно време един водач, който натискаше педала до ламарината и сравнително малката машина с ниски прозорчета се носеше по улиците от Хаджи Димитър към центъра като космически кораб - или поне на мен така ми се струваше. Помня, че бяха известни като "пеещите тролеи" - бяха с някакво тиристорно управление, което издаваше много приятни мелодични звуци при ускоряване на тролея - и сега ми звучат в ушите. Съжалявам, че изчезнаха преди много години, но съм чувал, че и сега ги въртят в Пазарджик.
origo Даа, тролейбусния транспорт е най-великия! Толкова хубаво щеше да бъде и при нас да има такива дълги тролейбусни линии, но уви, слабо развит е у нас този транспорт. Аз съм изключително голям фен на тролейбусния транспорт, радвам се че има съмишленици във форума. Между другото Владиславе, качвал ли си се в Ikarus 280T те също са с тиристорно управление и "пеят" като ускоряват.
felicialx И икаруса пее, но не пее като шкодата. И аз още помня свирукането което ми беше толкова приятно и интересно като малък. На Шкода се возех редовно по линия 1 от Сточна гара по бул. Волгоград /сега Левски/, през университета и до НДК.
mano В Пазарджик още вървят тези Шкоди. Ако ви се слуша "пеенето" им, все още има къде да го чуете
chavdar68 Пък в Търново , щот сме мноооого богата община и ги нарязахме на скрап миналата година ....само стълбовете с контактната мрежа напомнят за такъв вид транспорт .
felicialx
Е това не го знаех, то бива жажда за скрап ама чак и транспорта да съсипеш и то при постоянно растящите цени на нафтата си е чист идиотизъм. Последния път като бях във Велико Търново имаше все още и даже докато карах нейде из покрайнините през нощта с нито един работещ осветителен стълб и пълна тъмница + пълно отсъствие на сгради наоколо изведнъж се появи тролей което ме изненада доста защото въпросния район е толкова тъмен и безлюден като, че е в нищото.
BOBI MW През 1990г имаше проект в град Плевен за междуградски тролейбусен транспорт Плевен-Долни Дъбник ,но дойде демокрацията и всичко се разтури само има набити стълбове до село Ясен
А половината Търновски части от тролейбусите са в Плевен като резрвни за нашите тролейбуси
felicialx То щом са сложени стълбовете до с Ясен значи половината работа е била свършена защото от Ясен до Долни дъбник са само 7км. Работата обаче е завършила типично по български.
mano И както казах малко по-горе:
http://inews.bg/ Любопитно/В-Пазарджик-можете-да-се-качите-на-пеещ-тролей-_l.a_c.3992_i.170941.html
КрайневЪ Всички, които се интересуват от електрически транспортиране
http://kraynev.forum24.ru/?1-2-20-00000 ... 1318015821
http://kraynev.forum24.ru/?1-2-0-000000 ... 1333731205
Красотата се ражда в мъки