Този сайт ми напомни за младостта .Имах честа да сервизирам този най-велик магнетофон в света .На него беше записан звукът на всички филми без значение дали в Москва ,Холивуд или София . Дами и господа http://www.myhifi.org/.../242-nagra-%D0 ... 81%D0%BD...
Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България
Влоджимеж Награ!
Благодаря!
1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==>
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==>
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria
А манивелата за какво служи При мен е интересно но за над 25 год в занаята никога не съм ремонтирал магнетофон и грамофон
Тази манивела на първите "Награ е за навиване на пружината на мотора-подобно на механизъма на старите грамофони
Манивелата при по-старите грамофони, със сменяема игла и резонансна мембрана с рупор служи за навиване на пружината, която осигурява 78 об/мин. чрез центробежен регулатор за завъртане на диска с плочата.
В, по-съвременните грамофони се използва ел. двигател(обикновенно асинхронен-монофазен), който чрез предавателен механизъм, осигурява завъртане на диска със стандартните обороти: 33, 45, 78 об/мин. Тук вече няма резонатори и рупори използват се пиезо и динамични дози.
Манивелата в старите телефони, завърта индуктор, който произвежда около 60 в. ~U, което протича по двупроводната мрежа и отсрещният телефон звъни. Освен променливото от индуктора, по двупроводната мрежа протича и постоянно напрежение, което се модулира от въгленов микрофон и така се осъществява разговора.
Награта е едно невероятно произведение на тогавашната звукозаписна техника! Това чудо е триглав ДЕК, с аудио монитор.
Има три глави: Изтриваща, записваща, където е и подмагнитването - 60 kHz и възпроизвеждаща. Dolby NR 9/19 18 Hz-25 kHz !!! Изполваше се и за репортажи.
Пепи, ще бъда благодарен, ако кажеш какво му ремонтира? Много ми е интересно!
Битието - определя съзнанието!!!
Евгени не ми изнасяй лекции кое как работи Попитах конкретно за манивелата на награда
Това е за обща информация, да си припомним старата техника.
Битието - определя съзнанието!!!
Пепи, ще бъда благодарен, ако кажеш какво му ремонтира? Много ми е интересно!
Аз сервизирах NAGRA 4.2 .Този магнетофон е едно техническо чудо .Механиката е направена по подобие на часовников механизъм .Осите лежат върху рубини и цялата механика е все едно гледаш часовник .Сервизната му книга беше около 500страници и имаше специален комплект за настройки-отверки,везни ,тест ленти за възпроизвеждане , смазка за нормално и екстремно студено време и още един болюк джунджории. Настройките бяха около 50 включващо запис , възпроизвеждане ,подмагнитване ,настройка на механиката и т.н. Най често му дефектираше галетният превключвател /голямото копче за запис възпроизвеждане и т.н./ .Основният двигател се командваше директно от него и от големият ток и дълга употреба прегаряха галетите .Когато поръчвах нов галетен превключвател от фирмата винаги питаха кой ще извърши ремонта защото с това можело да се справи само от производителя . Като видяха ,че си ги сменям безпроблемно ме поканиха да отида до завода в Швейцария .Естествено , че отиде партийният секретар и те го гледали и слушали глупостите му там два дена и на третия си го отпратили с пожеланието следващият път да дойде човекът ,който са поканили ./това го пиша да се хваля/ .Другите повреди бяха безкрайно различни нанесени от вандалското използване на нашего брата .Имал съм случай след като два дни съм настройвал всички настройки карайки го да работи с лентата ORWO перфектно /аквата беше лукс / идиота тонтехник го грабва с замах и го удря в рамката на вратата излизайки и зачертвайки двудневният ми труд .Кротък съм по природа но тогава тоя яде бой Този магнетофон струваше около 12 хиляди долара и имаше защо .Това е
Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България
Благодаря за изчерпателният отговор!
Те швейцарците са си по природа часовникари, затова са сложили и рубинени лагери, кой знае мотора как е изпълнен, при всички случаи е със съчмени лагери, а това е вечно, като имаме в предвит, че цялата механика е на рубини! Явно в галетния превключвател е слабото място, щом нагарят контактите от висок ток. Тогава моторите бяха четкови с механичен цетробежен регулатор за оборотите и имаха голяма консумация, по онова време не съм виждал изпълнения със стъпкови мотори даже и на UHER и TEAC. Много ме впечатлява регулирането на подмагнитването и така трябва да бъде при различните ленти тогава. Хромдиоксидните износваха главите, като шмиргел, а пък орвото ги цапаше яко. Било е престъление, че са използвали ORWO за тези машини, ама българска му работа.
Битието - определя съзнанието!!!
По голямата беда беше ,че използваха акумулатори на Никопол и като се разтечаха и ставаше мазало .Куделски е поляк и първоначално е предложил да произвежда магнитофоните в Полша но поради конюктурни съображения му е било отказано и той е отишъл в Швейцария .С този магнитофон работеха всички киностудии. Интересното е че Мосфилм тогава имаха 12 такива машини а родната БНТ 35 .До колкото си спомням не съм имал случай за всичките години да е имало дефектен двигател .Магнетофона е синхронен .Той записваше пилотсигнал и имаше вътрешна синхронизация ,мрежова синхронизация и синхронизация от камерата .В по късните години имаше възможност да записва и таймкод .Работеше с три вида микрофони-динамичен,кондензаторен и фантомен .Отделно имаше симетричен и асиметричен линеен вход .Останалите магнитофони-професионални,репортерски и други нямат нищо общо с тази машина . Ето и техническа информация http://www.audioservicescanada.com/guid ... al+4_2.pdf .Ако ти е интересно поразгледай .Сигурно ще се впечатлиш
Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България
Започвам да изпитвам комплекси на малоценност. Просто защото такова чудо на техниката не ми е попадало в ръцете никога. Правил съм от ролковите Philips, Uher, Grundig, Tascam и разни други не чак толкова известни японски и италиански марки. А, и руски дори. По моето време се наложиха много бързо касетните декове и на тях съм посветил много повече часове...
Допуснал съм неточност .От галетният превключвател се подаваше захранването на системата за управление на двигателят а не директно на двигателят .
Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България
Прегледах PDF-а! По-вече, просто нема какво да се добави в един магнитофон! Ето тази вътрешна и външна синхронизация на оборотите и азимута (шпалта) на главите утепа сичката риба, да не говорим за детонациите (виенето) в какъв малък толеранс са: 9.525-0.12%, 19.05-0.05%, 38.10-0.05%! Динамика (отношение сигнал-шум) около 80 dB, като се има предвит, че цифровите носители достигат 100dB, ама при аналоговите машини с лентови носители, по-вече не може да се постигне!
Пепи, тази ли галета?
Битието - определя съзнанието!!!
Точно . Само да добавя че куплонгите с които контактуват платките са позлатени . Само се питам, защо сега се сетих за това бижу .
Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България
А манивелата с какво служи Ти поне разбра ли