Notifications
Clear all

Може ли да му се помогне?

15 Posts
8 Users
0 Reactions
13.5 K Views
Антон Оруш
(@ao-opy)
Posts: 2563
Member Admin
Topic starter
 

http://sandacite.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=5878

1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==> РАДИОПРИЕМНИЦИ (клик!) | ТЕЛЕВИЗОРИ (клик!) | ГРАМОФОНИ (клик!) | БГ КОМПЮТРИ (клик!)
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==> (клик!)
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria

 
Posted : 30.12.2015 14:00
(@e-ok)
Posts: 917
Prominent Member
 

Може да се помогне ако ако се занесе в сервиз .Начина по който се пита предполага това .В кой град се намира този монитор ? Ако е в София бих могъл да помогна .

Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България

 
Posted : 30.12.2015 15:48
(@chronometer)
Posts: 168
Estimable Member
 

Ето я и помощта:

Типичен дефект на мониторите ""Samsung"" е надуване на кондензатори в захранването. Аз също имах подобен проблем и след смяната им мониторът заработи нормално. Тъй като попаднах на доста точно описание на операциите, които трябва да извършиш, копирам текста дословно. Цитатът е от личния блог на човек на име Георги Христов. Описан е ремонтът на определен модел монитор, но същото се отнася и за останалите. Може би само стойностите на дефектиралите кондензатори ще са различни.
"Мониторът се отваря с остър предмет. Разбира се внимателно и е желателно да не е метален (нож, отвертка) за да не се надраска поради несръчност или невнимание. Предварително се маха поставката за бюро, ако е сложена на монитора. Мониторът е сглобен от две пластмасови части - предна и задна. Това се забелязва, като се огледа мониторът отстрани. За да се отвори, частите просто се разделят една от друга, като предната част се надига леко нагоре и настрани внимателно с остър предмет. С повишено внимание се действа от долната страна на монитора, където са копчетата, защото там има платка и кабел, който я свързва с друга платка.
Масов проблем с подобни симптоми на монитор Samsung SyncMaster 2232BW са подути електролитни кондензатори в захранващата платка 3бр. 820uF 25V свързани паралелно. Спокойно могат да се заменят с 1000uF, защото се намират трудно."
Успех с ремонта! Ще добавя само, че е желателно да смениш и трите описани кондензатора, дори някой от тях да не е надут, за да не ти се налага да отваряш пак монитора и да повтаряш операцията. Ако видиш и други надути кондензатори, смени и тях.

 
Posted : 31.12.2015 5:44
mitachi
(@mitachi)
Posts: 146
Estimable Member
 

Типичен дефект на мониторите ""Samsung"" е надуване на кондензатори в захранването.

Много непрофесионално изказване!
Обикновено, след такива намеси, има и последици, дето водят до коша за боклук.
Много мога да пиша по въпроса за подутите кондензатори, ама не е сега и тук момента.
Монитора си има съответните проблеми, и най хубаво да се занесе в сервиз, дето могат да помогнат и най важното да дадат гаранция за извършения ремонт.
Не е колегиално да се обсъждат цени на ремонта тук.
Но само мога да спомена едно нещо.
Ако са дефектни две лампи по 14лв, + някакъв ремонт, + риска за който клиента трябва да е предупреден, че може да се счупи дисплея при разглобяване и сглобяване???
За самата операция по извършване на ремонта и нейната сложност не искам да коментирам.
Много се радвам за едно нещо.
Много майстори на подути кондензатори се явиха вече. Ама като ги сменят и не тръгне изделието знаете ли какви пари искам аз на клиента?
Два пъти повече, че има намеса от неграмотни хора!

 
Posted : 06.01.2016 2:13
(@e-ok)
Posts: 917
Prominent Member
 

Митачи ,това има и добрата страна - аз си имам /не се хваля / четири пет сервиза ,които след отварянето на монитора няма надути кондензатори и изделието се носи при мен .Проблема отново се оказва прозаичен но се налага да се направят две измервания с мултицет . Все пак така има работа .

Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България

 
Posted : 06.01.2016 3:36
(@chronometer)
Posts: 168
Estimable Member
 

Какво му е непрофесионалното?
Аз лично съм извършил по този начин ремонт на собствения си монитор. Работи като слънце. Човекът пита за възможна причина - казва му се. Ако прецени, че няма познанията и уменията да си ремонтира сам монитора, ще ползва чужда помощ. Естествено, че всеки си носи отговорността за некомпетентни действия и че при отварянето на монитора ще се направи проверка и за други възможни причини. Предложихте си услугите, ако човекът желае, ще се обърне към вас. От там нататък непрофесионалното, неколегиалното и неетичното е да правите негативни характеристики и внушения, без въобще да познавате хората, чиито мнения коментирате по такъв начин.
Имайки предвид, че темата се дублира и че човекът, който помоли за помощ, вече получи исканата информация, за да не се спами повече, предлагам на администратора тя да бъде изтрита. Има си други места, където "баш майсторите" да си правят самореклама. Темата е "може ли да му се помогне" а не "сервизчийски нравоучения и мераци".

 
Posted : 07.01.2016 13:40
(@e-ok)
Posts: 917
Prominent Member
 

Грешиш .Не познаваш човека срещу когото скачаш .Това ,че си сменил два надути кондензатора не означава ,че си вътре в нещата . Когато някой като Митачи е написал мнение трябва внимателно да четеш ,защото на този човек му е побеляла косата от ремонти на електроника . колеги се наричат хора със сходна професия .Аз съм написал кой съм ,къде съм и какво правя .Никъде за теб не мога да прочета подобно нещо .Ако сервизираш електроника напиши къде си ,къде ти сервиза и какво сервизираш .Ако пасеш овце не ни карай да бъдем колегиални .

Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България

 
Posted : 07.01.2016 18:25
 ivo1
(@ivo1)
Posts: 504
Honorable Member
 

Напълно подкрепям мнението на Митачи и Пепи. chronometer, мнението ти е любителско - нищо лично. Дори и на пръв поглед смяната на кондензаторите има значение. Говориш за по-висок капацитет, щото трудно се намирали. Щом са ги изчислили, че трябва да са толкова значи трябва да са толкова. Може би ще ти се види прекалено и учудващо, но дори и да сложиш същият капацитет, на по-високо напрежение също не е правилно. Да - застраховаш се против ментета и пренапрежение, но има и други обстоятелства, които няма да коментирам тук и които не са здравословни за техниката ако сложиш кондензатор дори на по-висок волтаж. За да изчислиш една система си иска знания, които не се придобиват от гледане на клипчета в ю туб и четене на акъли от пишмайн "майстори" в интернет. Целта на занятието не е само да оправиш даденото изделие, но да дадеш гаранция за ремонта и клиента пак да се върне при теб с други уред. Всеки е тръгнал от някъде, но да противоречиш на хора като Митачи, дето никога не можеш ги стигна по брой клиенти и ремонти ми се вижда смешно. За това ако наистина искаш да се занимаваш с ремонти - добре дошъл при нас, но ще трябва доста книги и информация да прочетеш, доста телевизори и монитори да счупиш, докато се научиш кое как се прави и защо.

Ребята давайте жить дружно!

 
Posted : 09.01.2016 1:13
(@chronometer)
Posts: 168
Estimable Member
 

Много сте забавни в напъните си да се направите на значими. На вашият идол Митачи косата му е бяла от възрастта - от нищо друго. Освен занаятчийски мурафети и напъни да одере по две кожи от клиента, друго не прочетох в поста му. Това ли е професионалното? Това ли са прехвалените му качества? Момчето пита как да си поправи монитора - вместо да му помогнете с истински съвет, изведнъж почвате с глупости от рода на колко сложно е да разглоби монитора, как може да счупи матрицата и как като си го направи сам, няма да има гаранция! И най-вече, как ще плати двойно за ваш кеф. Пусти мераци от осемдесетте години на миналия век! След подобно отношение ще изгледате клиента откъм гърба - това ще се случи и нищо друго. А това за "критичните" стойности на филтровите кондензатори много ми хареса. Какво толкова ще стане, когато не са в честотноопределяща верига? - Ще филтрират незначително по-добре от фабричните. Това ще стане! А защо са с такива стойности - защото, когато търговците говорят, инженерите за съжаление мълчат! Защото производителите нямат интерес да правят техника, която ще изкара повече от пет години. Защото заради по-ниската цена са се хванали с определен доставчик, който предлага кондензатори с рядко срещани стойности, с една идея по-добри от най-некачествените, затова. Поради тази причина и се надуват! Ама не, много е проблемно, ако за филтриращ кондензатор вместо 820 uF поставиш 1000. Пък ако използваш и с по-високо работно напрежение - голям грях! И защо е така? Защото там повече няма да има проблеми, а на вас това не ви е изгодно.
Боб ли хвърляхте, та решихте че знаете колко кондензатора съм сменил и колко и каква техника съм отремонтирал? И какво ви кара да мислите, че ремонтирам, като гледам клипчета от Ю-тюб? Същите простотии май важат за повечето от вас - пълно е с постове от "велики" майстори с питане какво да правят, като им дойде по-сложен проблем. Аз нямам нито един такъв пост. С какво се занимавам и къде ми е офиса - не е ваш проблем! Защо питате? Техника за ремонт ли ще ми донесете?
А относно колегиалното отношение - да, ще се държите колегиално! Намирате се във форум за стара техника, основан на добрия тон и взаимопомощта между отделните потребители. Не ми развивайте глупави теории какво значело колега и колегиалност. При всички положения не е това да се дуеш, да се имаш за нещо повече от останалите и да се опитваш да изкараш пари за тяхна сметка. Нали си имахте специален сайт за "богоизбрани", в който регистрацията ставаше само след тест по обща електротехника, и където аматьори не можеха да попаднат? Какво стана и от там ли ви наритаха? Или там просто не траят някой да им излиза с елементарни занаятчийски номера? Що за нахалство е да ми пожелава някой си "добре дошъл" тук, след като аз членувам още от създаването на първообраза на сайта! Сега и като домакини ли взехте да се изживявате? Като сирийските бежанци! Пуснахме ви в сайта си, вие ни се качихте на главите! Така че, в духа на колегиалността, ако аз помогна на някого със съвет, просто избягвайте да ми се нахвърляте! Ако се сетите за друго техническо решение - моля, изложете го. Ако човекът реши да ползва услугите ви срещу заплащане, нека го направи. Но решението трябва да е негово - не да му извивате ръцете насила и да скачате срещу другите, които му помагат безкористно. Така че, не ми обяснявайте колко непрофесионално и погрешно е, че съм казал на момчето как да си поправи монитора! Тук не е мястото да ловите шарани и да се саморекламирате!
Оставям без коментар овчарските инсинуации - глупости не коментирам!

 
Posted : 09.01.2016 5:52
vladimirstanoev
(@vladimirstanoev)
Posts: 2253
Noble Member
 

dali ekrana premigva ili izgasva i si ostava
taka? Tezi lampi lesno li se smeniat?

Понеже при писане на маймуница се получават некои недоразумения, затва ще се опитам да преведа питането на шопски:

Не ми работи фурната на печката в кухнята.
В един сайт прочетох, че трябва да се сменят лампите в антрето.
При тази повреда печката премигва ли, изгасва ли или си остава така?
Тези лампи лесно ли се сменят?

При така зададените въпроси е ясно, че питащия няма уред (защото не е измерил нищо), а щом е решил да сменя ламбите, значи няма и поялник
Съгласен съм с Митачи, Пепи и Иво, че такава помощ:

Типичен дефект на печките е подуването на котлоните.
Аз имах същия дефект и след смяна на котлоните печката заработи нормално.
Операциите по смяна на надутите котлони е описана в блога на др.Христов...

е мечешка услуга за питащия, а цитатите от блога са пълна художествена самодейност
Раздела е за ремонт на телевизори с чувство за хумор, а не за личностни (и групови) нападки и обидни квалификации, независимо от датата на регистрация
Затова моля всеки, който е нагазил в лука, да си редактира немедленно писаниците, преди да е отнесъл пернишкия винкел

 
Posted : 10.01.2016 0:07
(@e-ok)
Posts: 917
Prominent Member
 

Такааа....Админа написа, че трябва да помогнем . Къде съм написал ,че ще взимам пари .Скромно попитах от кой град е човека и ако беше донесъл монитора в сервиза и понеже беше Коледа и нормалните хора са обзети от дух на благотворителност щяхме заедно да отворим монитора ,щяхме да видим дали има надути кондензатори или няма , ако няма щяхме да премерим с външен инвертор тока на лампите дали е еднакъв и мени ли се ,дали червенеят при първоначалното включване и щяхме да видим, че са наред или не са .След това храбро щяхме да се насочим към двойният трансформатор и с добър мултицет щяхме да премерим вторичните намотки на този трансформатор и щяхме да установим, че едната е прекъснала .Дефект типичен за този модел и този инвертор .Щях да изпратя човека да си купи трансформатор на прилични цени недалеч от сервиза и щяхме да приключим успешно ,коледно ремонта . От тук нататък събитията биха се развили в два варианта .Единият - човека да попита какво дължи и аз бих казал ,че помагам и е Коледа и човека срамувайки се от себе си би се изхлузил от сервиза .Другият вариант ,по вероятният е да отиде и да купи две шишета Джак Даниелс и с гордо вдигната глава да продължи житейският си път със здрав монитор в ръце." Колегата " ,пасещият овце, явно е от този тип хора ,който са недоволни от всичко и от всички .Бяхме веролмно обвинени в мошеничество ,емигранство и издевателство над бедните потребители , може и да сме такива ,в частност аз, ама исках искрено ,коледно да помогна .Обещавам ,че друг път няма да го правя .Това последното а и по нагоре е на сериозно .

Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България

 
Posted : 10.01.2016 1:38
Антон Оруш
(@ao-opy)
Posts: 2563
Member Admin
Topic starter
 

Аа, не, админът написа само ,,може ли да му се помогне".
Но не разбрах само - хм! - какви са заканите за пернишки винкели към потребители тук?...

1940 ==> 2010 | 1941 ==> 2011 | 1942 ==> 2012 | 1943 ==> 2013 | 1944 ==> 2014 | 1945 ==> 2015...
_________________
- МОИТЕ КОЛЕКЦИИ ==> РАДИОПРИЕМНИЦИ (клик!) | ТЕЛЕВИЗОРИ (клик!) | ГРАМОФОНИ (клик!) | БГ КОМПЮТРИ (клик!)
- ИЗТЕГЛИ БЕЗПЛАТНО СТАРОТЕХНИЧЕСКА ЛИТЕРАТУРА ==> (клик!)
_________________
! ==> КУПУВАМ ВСЯКАКВИ Б Ъ Л Г А Р С К И ТЕЛЕВИЗОРИ И РАДИА <== !
_________________
Антон К. Оруш - за връзка с мен:
e-mail: deltichko@abv.bg
Skype: respromcho
GSM: 0896 625 803
lat. 42° 41'; lon. 23° 18'
DIN, МС/ТС, 1942
1000 Sofia, Bulgaria

 
Posted : 10.01.2016 2:35
(@e-ok)
Posts: 917
Prominent Member
 

Да разбира се ,между "трябва" и "може ли" има разлика но за мен когато админа напише това, важи "Трябва " . Призива за "пернишкият винкел " според мен е зов да се спазва някакво етично ниво на общуване ,което модератора трябва да въведе . Ако Администраторът вижда някаква вербална агресия в написаното към потребител уважаван и основоположник на форумът ще счета ,че присъствието ми тук е натрапническо и несъответстващо с духа на форума и ще го освободя с извинения от присъствието си .

Пепи Войнишки- за връзка с мен:
e-mail: pepi@pacombg.com
Skype: pepsan1
GSM: 0887921909
Сайт: pacombg.com
София България

 
Posted : 10.01.2016 4:23
takiev
(@takiev)
Posts: 1219
Noble Member
 

Някъде бях чел, че колкото по-малко знаеш, по-малко знаеш, колко много не знаеш..... icon_rolleyes.gif
///може и да не съм го предал съвсем точно, но в този дух беше ....///
Ама----- карай да вървииии.... icon_e_biggrin.gif

-----------------------

 
Posted : 10.01.2016 11:37
(@mustaka45)
Posts: 19
Eminent Member
 

Не се заяждайте. На времето, в техникума имахме математичка която ни казваше (на контролно и класно) как се решават задачите, подробно, това по това след това туи се взема от тук и т.н. Който знаеше решаваше задачите бързо, който не знаеше пак се потеше и на края нищо. Има и една поговорка : Покажи му плевника а той да си намери вратата. За конкретния случай, напътствията са пресилени. Без фазомер не става.

 
Posted : 10.01.2016 13:42
Share: