Notifications
Clear all

Недодялано българско UPS захранване BBPS-100

2 Posts
1 Users
0 Reactions
6,435 Views
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Здравейте, сглобих едно аварийно UPS захранване по тази схема, но основния недъг е че честотата е изключително нестабилна и се влияе от захранващото напрежение на интегралната схема, като при спадане на напрежението пада и честотата докато не стане прекалено ниска и изгорят крайните транзистори. Един от начините да се ограничи това влияние е като интегралната схема се захрани с минималното напрежение, стабилизирано с ценеров диод и нормалната честота се настрои на това захранващо напрежение, което в схемата не е направено. Освен това долното реле е излишно, тъй като токът на интегралната схема е незначителен и то може да се замести с обикновен биполярен PNP транзистор. Също така вторият трансформатор за зареждане на акумулатора също е излишен, защото като зарядно можем да използваме инверторния трансформатор, като му подадем обратно напрежение от мрежата, а като изправител ще послужат полевите транзистори, които са с вграден диод и тъй като трансформатора е със средна точка ще получим двупътно изправяне, което ще се подаде на акумулатора. За целта е необходимо да свържем само едно реле с намотка за променливо напрежение 220V с 2 контакта- един нормално затворен К1B, през който да се захрани интегралната схема (този контакт тук е нужен защото двете вериги са разделени и не може да се изпълни с транзистор, освен ако не съставим галванична маса) и друг нормално отворен контакт К1A, който да свърже единия край на вторичната намотка, която се явява първична за мрежовото напрежение и се свърже към изходния контакт "Шуко", а бобината я свържем към входното мрежово напрежение. Ако напрежението към акумулатора не е достатъчно високо, можем паралелно към него да добавим филтров кондензатор 1000мкф, който да го вдигне с 1,41 пъти, но в никакъв случай да не го свържем към интегралната, защото когато релето я изключи той ще продължи да я захранва и постепенно ще падне честотата и ще изгорят крайните транзистори, затова той трябва да е свързан преди релето. Но тъй като акумулатора непрекъснато ще се зарежда и не може просто да го откачим, затова последователно на него трябва да свържем мощен диод, с право напрежение под 1V, например диод на "Шотки" MBR2060 и паралелно към него свържем ключ с който да включим в режим на зареждане. Но понеже диода внася немалки загуби до 0,7V, то изходното напрежение ще спадне с 10-15V и за да ги избегнем трябва да затворим шунтиращия ключ, но е вредно да го затворим в авариен режим защото ще се получи скок в напрежението. Затова е по-добре да добавим второ реле RY2 (фиг. 2) на което паралелно на нормално отворения контакт K2A свържем бутон B, а другия контакт K2B свържем паралелно на K1B на другото реле. Включването на зарядното става с еднократно натискане на бутона, а спирането чрез моментно изключване от мрежата, но може и чрез допълнителен нормално затворен бутон свързан последователно на контакта K2A. Друго просто решение е вместо полеви транзистори с вграден диод сложим биполярни и отделно свържем двупътен изправител с един двоен диод на "Шотки" MBR2060 и стабилизатор както е по схемата.

На подобен принцип са изпълнени някои вносни захранвания на които от главния инверторен трансформатор е изведена допълнителна намотка с мостов изправител и стабилизатор, специално за зареждане на акумулатора, а първичната е разделена на две части, като в дежурен режим работи цялата намотка и така към акумулатора се подава понижено напрежение 8V, като в този случай през него не тече заряден ток, а зареждането автоматично се включва от стабилизатора на допълнителната намотка, както е и при тази схема, но с един общ трансформатор. Когато захранването се включи в авариен режим, тогава високоволтовата намотка се превключва на по-късата част, но така трансформатора работи в утежнен режим и така той може да отдаде по-голяма мощност за кратко време, не повече от 10-15мин., в противен случай той ще прегрее. Затова при тези захранвания с вградена батерия не бива да свързваме външен акумулатор с по-голям капацитет от предписаният.
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=89418

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 26.09.2015 7:55
peppone1
(@peppone1)
Posts: 211
Reputable Member
Topic starter
 

Наскоро реших да си закупя това захранване BUPS100PF и моментално го върнах. Не стига че не можа да захрани една 100W крушка и то от външен акумулатор. Също така вътрешният акумулатор остава свързан постоянно, дори при изключване на UPS-а, като на клемите за свързване към външен акумулатор непрекъснато излиза напрежение 12V от вътрешния акумулатор, което е доста опасно. Така при свързване на кабела за външшния акумулатор, щипките на другия край се бяха допряли и за малко да стане късо, добре че ги видях, иначе можеше да пламне целия кабел, а и вътре в захранването да изпуши нещо. Просто няма никакъв предпазител за силовата верига 12V и така ако евентуално изгори някой от транзисторите, или стане късо, то ще си гърми и пламти. То реално трябва да има 2 предпазителя -един за вътрешния и един за външния акумулатор, а то няма нито един, освен този за 220V. Освен това и превключването е много бавно, след спиране на тока - чака около 1 сек., докато тръгне, като някакъв тролей, просто нищо не му е наред, а и за тази висока цена една крушка да не можеш да светнеш, просто недодялано и опасно. И цялата опасност идва от това че е с вътрешен акумулатор, а е предвидено да работи и с външен. На кой му трябва да дава сума пари за някакво малко акумулаторче, което няма да използва? А и като изсъхне вътрешния, той ще товари и външния докато и двата се скапят, просто не става така "две в едно".

При работа се чува да шуми някакъв вентилатор, не знам да не е инверторно, а и в ръководството пише че е реализирано по съвременна схема с което отпада нуждата от тежки трансформатори. То е с много малки размери и теглото му е едва 3,3кг., като само акумумулатора е 2,2kg, то какво остава за трансформатора, при условие че има отделен трансформатор за зарядното. Нормално напрежение 210V излиза при захранване на 60W крушка, при 100W напрежението пада на 200V. Реално мощността му е не повече от 60-70W. Но все пак се чува да бучи трансформатор в процес на зареждане, при авариен режим шуми вентилатора и не може да се чуе трансформатора. Тогава за какво даваме 140лв. след като е без трансформатор, а е един прост инвертор като ония автомобилните дето са по 30лв.? Но те поне имат предпазители.

Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.

 
Posted : 26.06.2020 17:47
Share: