Здравейте. Преди време ми попаднаха кутии от въпросните тонколони и реших да ги реставрирам. Купих нови говорители, намерих оригиналните платки на филтрите с индикаторите, но така и не разбрах как трябва да са свързани говорителите както са били в оригинал. В момента съм ги свързал по следния начин:
Но мисля, че не трябва да е така. Като разгледах другите ми тонколони ОТМ 2-09 забелязах, че средночестотния говорител е противоположно свързан на останалите два:
Някой който е имал такива тонколони има ли представа как е правилното свързване на говорителите, защото в интернет нищо не намерих за този модел.
Имам такива колони колега, ако много закъсаш за помощ ще ги рразглобявам и ще гледам как е. До колкото си спомням на платката с филтрите има и бобина за ниско честотния. Тук в схемите ти не виждам такава.
Красотата се ражда в мъки
Това е платката с филтрите и индикатора. До колкото знам при тези модели нискочестотния е директно свързан без филтър. Според мен не съм ги свързал правилно, защото не ми харесва как звучат, но знам ли...един приятел утре трябва да ми даде снимки да видя при него как са, ако има нещо друго ще пиша. :)
EDIT
Ето и правилното свързване:
Може на някой да му е от полза.
Може и да е без филтър ниско честотния, може аз да се бъркам с Тонакс 08.
Красотата се ражда в мъки
Какво стана до къде стигна???
Докъде стигна с тия колони колега, че току що се сдобих с едни ОТМ 1/12 4 омовия вариант, само че някой спец е отрязъл буксата на едната и сега ще ги отварям да проследявам + и -
Имам две тонколони ОТМ1/12 4 ома и купих още 4 тонколони ОТМ 1/12 30 вата 8 ома от които едната като дойде се оказа че е 4 ома, другите 3 са 8 ома оригинално , но някой някога е сменял басовете с 4 ома. Ще им купя нови ВВК201 Б8, но ме притеснява едната която оригинално е 4 ома дали няма разлика филтъра и резисторите към ниво индикаторите?
Има ли някъде малко повече информация за тези страхотни български тонколони?
Поздрави колеги
Днеска ги разглобих и 4-те, има разлика единствено в резисторите за ниво индикаторите при 4 и 8 омовия вариант и съответно басовия говорител на едните е 4 а на другите 8 ома. Обадих се в Благоевград и ми казаха че могат да ми ремонтират моите басови говорители и ще ги преработят на 8 ома.
Разпечатах на лепяща хартия надписите за табелките.
Платките ще ги занеса при един мой човек
Говорителчетата пристигнаха от Благоевград, нови новинички ВВК201 Б8т 20 вата 8 ома. Вчера ги запоих и монтирах, остана да занеса платката от 4 омовата Отм1/12 на майстора да и смени диодите
Здравей колега Valiosport, интересувам се от стойностите на съпротивленията на индикатора на 8 омовите колони какви са.
R1, R2,R3-1K [2K за 4Ω вариант]
R4 - 100 Ω
R5 - 180 Ω [100Ω за 4Ω вариант]
D5, D6, D7 - 1N4007
C1 - 100 mF , 100V
Хиляди благодарности за информацията
Не може да ги храни добре Студиото 8 омовите колони ако ще ги слушаш на Студио усилвател.
Сега съм ги вързал на един Vic 1250p 2×50w на 8 ома четирите ОТМ 1/12 8 ома по две в паралел на канал. Даже са заменени оригиналните басови говорители които са 10 вата с 20 ватови и като усиля ще им хвръкнат капаците отпред
Аз ги слушам на едно Сони TA-F45, 2х50 вата, 8 омово. Преди доста години смених баса с 50 ватов, средите 20вата, високите 50 вата и що годе свирят добре.
Днеска ги разглобих и 4-те, има разлика единствено в резисторите за ниво индикаторите при 4 и 8 омовия вариант и съответно басовия говорител на едните е 4 а на другите 8 ома. Обадих се в Благоевград и ми казаха че могат да ми ремонтират моите басови говорители и ще ги преработят на 8 ома.
Разпечатах на лепяща хартия надписите за табелките.
Платките ще ги занеса при един мой човек
Темата е много стара, но нека бъде поучителна. Не трябваше да ремонтираш здрави говорители за да ги направиш 8 ома, можеше просто да свържеш един керамичен резистор 3,9 ома и максималната допустима мощност на говорителя ще стане двойно по-голяма, защото половината от вредната топлинна мощност ще се отделя в резистора вместо в намотката ако е фабричен 8-омов говорител. Така съставният 8-омов говорител ще се различава от фабричния единствено по КПД и изкривяванията, които са незначителни и обикновено се пренебрегват и стойностите се закръгляват и осредняват, предимно при нашенските говорители. Преработката до някъде може да е оправдана само ако единият говорител е с различен импеданс и искаш двата да станат напълно идентични, но на слух няма да се забележи разлика, щом дори и производителят я пренебрегва.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.