Запалителна система за мотоциклет Балкан 250 – ОРИГИНАЛНА
Опаа! В Sandacite.BG набарахме автентична запалителна система за Балкан 250 – от Пловдив e!
Здравейте, заклети фанатици на българската техника! Днешната ни публикация е замислена, за да запълни една от празнините, които съществуват в нашия Интернет по отношение съставните части за култовите ловешки мотори Балкан. Според нас запалените читатели на тази тема се нуждаят от повече информация за всеки един техен компонент, защото едно време са издавани цели каталози със стотици резервни части за тях, а ние сега да не можем няколко публикацийки да спретнем – то направо е срамна работа! Ти така стигнахме до идеята днес да Ви представим онова, без което Вашето Балканче не би могло да тръгне в движение.
Тази система за запалване е комплект, който Електроапаратурният завод в Пловдив е създал и произвеждал от началото на 60-те г. специално за ловешките двутактови зверове с обем на двигателя (бензинов) 250 куб. см. Затова и моделното й означение е ЗС-250 (за ,,ЗС“ се досещате отгде идва). Тя се монтира в динамомашината на Балкан 250 и се състои от следните три основни групи:
- токопрекъсваща – служи за периодично прекъсване на тока в първичната намотка на индукционната бобина, за да се индуктира ток с високо напрежение във вторичната – точно той е необходим за запалване на горивната смес;
- т.н. клемно табло-комплект – предназначението му е да свързва отделните изводи на динамомашината към електрическата система на Балканчето;
- съпротивление – свързва се в системата реле-регулатор. Спомага за поддържане постоянно напрежение на динамото, независимо от оборотите на двигателя
Опаа! Да отбележим само, че тази система ЗС-250 може да се използва като резервна част и за мотоциклет ЯВА-250 модел 1957 година – ако не Ви се изписва оригиналната от Чехословакия. :)
Както доста други изделия на ЕАЗ-то, предназначени за комплектуване на возила, изнасяни за Близкия Изток и може би за Куба, и тая запалителна система е произвеждана и във вариант за тропически сух и влажен климат. Той има специално означение ЗС-250-ТАН.
Когато пишете на пловдивския завод да му заявите поръчка да Ви произведе такива, трябва да попълните в писмото примерно ето това – пишете по схемата ,,модел – необходим брой“:
ЗС-250 — 100 бр.
ЗС-250—ТАН — 200 бр.
Мхм. Цяла запалителна система за цял-целеничък български мотоциклет! А сега какво такова правим? :(
Впрочем ето Ви едно хубаво Балканче – да оплакнем заедно очички:
Вашият коментар