Златни медали от Пловдивския панаир 1983
Златни медали от Пловдивския панаир 1983
В тази публикация в Сандъците – сандъците ще ви представим няколко интересни образеца българска техника, получили златни медали от Пловдивския панаир 1983 г. Приятно разглеждане!
- Диспечерска система ЛЕН-ИВ. Съдържа петканална радиостанция, включително блок за включване към автоматична телефонна централа. Проектирана е в Института по специална електроника — София под ръководството на н. с. инж. Кръстьо Якобчиев. Може да намери приложение в най-различни клонове на народното стопанство. През 1983 г. влиза в редовно производство в Завода за УКВ-радиостанции Михаил Антонов — гр. Гоце Делчев.
- Програма 1024 представлява микропроцесорна децентрализирана система за управление на непрекъснати и прекъснати процеси. Тя е компактна и притежава всички качества на универсална система. Работи на език, близък и понятен за потребителите и бързо преминава от един цикъл в друг. В зависимост от областта на приложение се подменят само датчиците и изпълнителният механизъм. Проектирана е в Института по приборостроене — София от колектив с ръководител cm. н. с. инж. Димитър Драгоев. От 1984 г. започва производство в Приборостроителния завод — гр. Правец.
- Автобусът Чавдар В14—20 е предназначен за градския транспорт. Той побира 147 пътника, от които 38 седящи. През втората врата на автобуса може да се внесе детска количка, за която е предвидено специално място в колата. Мястото на водача отговаря на всички съвременни ергономични изисквания и осигурява удобство за работа и отлична видимост. Двигателят е дизелов с мощност 192 конски сили. Съединителят е фрикционен, еднодисков с хидравлично командуване. Спирачната система е двукръгова с пневмо-хидравлично задвижване. Независимо от значителната дължина (16 580 мм) този автобус притежава отлична маневреност.
- Стопанският комбинат Метални конструкции представя на панаира няколко сглобяеми къщи, които предизвикаха голям интерес у посетителите. Те могат да бъдат монтирани no системата Направи си сам. Изработени са от стенни елементи тип Сандвич, двустранно облепени с етернитови и интернитови плочи. За изолационен пълнеж се използува стиропор, минерална вата и др. Стенните елементи са комплектовани с врати и прозорци 8 заводски условия. Електроинсталацията, разклонителните кутии, конзолите и тръбите се съдържат също в елементите, които са оразмерени по модулна система и позволяват взаимозаменяемост. При нужда клиентът може да купи необходимите му елементи и по свой проект да построи сам вилна къща.
- Роботизираната система, която виждате на снимката, е произведена в Комбината за правотокови машини и двигатели Георги Костов — София. С нея се извършва монтаж на електродвигатели, което е тясно място в производството. Робот-транспортьор работи съгласувано с два технологични робота в определен цикъл, в резултат на което се постига висока производителност.
- Фамилията мотокари Рекорд—3 е съвместно разработена от Института по електро- и мотокари — София и Комбината за мотокари Рекорд — Пловдив. Мотокарите са с товароподемност от 5 до 8 тона и попълват гамата от по-тежкотоварни машини за работа по неравни и труднопроходими терени. Тяхната скорост на движение с товар е 20 — 22 километра в час. Имат мощност 78 конски сили. Трансмисията им е хидродинамична. Лекоуправляеми и маневрени, новите мотокари са с универсално приложение. Производството им започва в края на 1982 година.
- Т13—30 е съвременен тролейбус, построен на базата на най-нови конструктивни и технически постижения. В окачването на новия тролейбус са използувани пневматична система с тампони, хидравлични амортизатори, пневмобалони и клапани за автоматично регулиране височината на окачване. Управлението е система „Чепел“ с хидроусилватели. Спирачната система е пнев- мохидравлична или само пневматична. Тролейбусът може да работи при температура от – 25‘С до 40”С. От икономическа гледна точка новосъздаденият български тролейбус е много подходящ за условията на градския транспорт, тъй като е икономичен и сигурен.
- Мощната многопултова система за подготовка на данни ЕС 9005 е създадена на базата на българския процесор СМ 4. Тя е снабдена с 2 транслатора и работи в реално време и фонов режим. Притежава памет до 2 диска от по 29 мегабайта и дава възможност за използуване на магнитни ленти. Съвместима е с различни машини от сериите ЕС и СМ на ниво кодове. Системата ЕС 9005 е разработена в Института по изчислителна техника — София под ръководството на cm. н. с. Атанас Михайлов. Редовното й производство вече е започнало в завод Електроника — София.
- Двуръкият робот за спомагателни операции РБ 112 е в редовно производство от 1982 г. Проектиран е в Научноизследователския институт по роботика — Стара Загора от колектив с ръководител инж. Илия Начев. Той е с товароподемност до 5 килограма и висока производителност. Двете му ръце могат да се настройват под различен ъгъл една спрямо друга. Вариантността на техния ход е 8 границите от 200 до 630 милиметра.
Вашият коментар