Д550 – нов български тракторен двигател!
Йеа, днес пък тракторният двигател Д550 се мотае в Sandacite.BG!
Какво си мислите – че като напоследък пишем само за Балканчета, не разбираме от трактори ли? :)
Я вижте какво намерихме тука. Всеки български двигател поначало е рядко щастие да го откриеш и публикуваш, та било то и само като информация. Затова зобайте това, което Ви даваме тука, защото не се знае кой точно път ще се окаже последно.
Този двигател се появява в производство в началото на 60-те г. и е изработка на добре известния ни Завод за бензинови двигатели ,,Средец“ (или Завод 12) в София – горе, на бул. Цар Борис ІІІ. Предназначен е да се монтира в едноосния трактор Болгар 112 и на мотокарите МПВ 2002В и МПСВ 2002В.
Как изглежда това чудо, можете да видите на картинката съвсем в началото на текста. Това е четиритактов двигател с два работни цилиндъра. Степента на сгъстяване е 1:6,35. Максималната му мощност е 12 к.с. при 3400 об/мин, а максималният въртящ момент – 2,9 кгм при 2200 об/мин. Минималният специфичен разход на гориво на Д550 е 300 г/к.с.-час.
Ако се използва в трактор, този двигател се запалва от магнето, а на мотокар – чрез динамо и акумулатор. Като гориво използва автомобилен бензин А72.
Теглото (само на двигателя) е 65 кг.
Тъй като тракторите Болгар 112 и електрокарите са широко изнасяни в десетки страни по света, този двигател също е пътувал къде ли не и това е причината да има проспекти за него на френски (за Северна Африка), английски (за Пакистан, Ирав и т.н.), чешки, унгарски език и какви ли още не.
Тук е моментът също така да напомним, че изкупуваме всякакви такива проспекти, каталози, рекламни дипляни, продуктови номенклатури и т.н. на заводи производители на българска техника. Разтърсете се за такива и ни се обадете на 0896 625 803, за да Ви ги купим. Вие ще спечелите пари, а ние ще можем да публикуваме нови и нови, неподозирани и забравени страници от потъващата история на българската техника! :)
Нещо като ей това си представяме:
Вашият коментар